اخبار گردشگری

عملیات اجرایی ۶ طرح گردشگری مصوبه سفر هیأت دولت در یاسوج آغاز شد

به گزارش ایرنا، این ۶ طرح شامل ساخت پارک اسکان، ساخت ۳۰ چشمه مجموعه (سرویس) بهداشتی و ۱۰ چشمه حمام در پارک مهرورزی، ساخت چهار چشمه مجموعه بهداشتی در گردنه کِوِشک واقع در جاده ارتباطی یاسوج – بابامیدان، ساخت یک چشمه مجموعه بهداشتی در جوار حرم امامزاده حسن عسکری (ع) واقع در روستای مهریان، ساخت یک چشمه مجموعه بهداشتی در تنگ گنجه‌ای و تکمیل فاز نخست کمپینگ اقامتی پارک جنگلی یاسوج است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد در آیین آغاز عملیات اجرایی این ۶ طرح هدف از چنین اقدامی را تأمین هر چه بیشتر رفاه حال گردشگران و مردم کهگیلویه و بویراحمد و خدمات رسانی مطلوب‌تر به آنها اعلام کرد.
محمد حسین زاده گفت که اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این ۶ طرح ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت خواهد شد.
وی اظهار داشت: اجرای این ۶ طرح گردشگری از طریق برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شده و اجرای آنها نیز به‌زودی آغاز می‌شود.
حسین زاده افزود که مدت زمان اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها بین ۲ تا ۶ ماه است.
وی بیان کرد: پارک اسکان در زمینی به مساحت یک هکتار در پارک مهرورزی یاسوج ساخته می‌شود و اقدام‌هایی شامل ساخت سکوی نشیمن، پارکینگ و مجموعه بهداشتی و حمام در آن انجام خواهد شد.
حسین زاده عنوان کرد که زمین مورد نیاز برای ساخت پارک اسکان یاسوج توسط شهرداری این شهر به اداره میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد واگذار شد.
وی ابراز داشت: پارک اسکان یاسوج نخستین پارک اسکان ساخته شده در بویراحمد توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد است.
حسین زاده گفت که یکی از معضلات سال‌های اخیر در پارک‌های شهر یاسوج کمبود سرویس‌های بهداشتی بوده که با ساخت موارد جدید این مشکل نیز به‌زودی برطرف می‌شود.
عملیات اجرایی پارک اسکان در این آیین به نمایندگی از پنج طرح دیگر آغاز شد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک ‌میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال جاری از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین