اخبار گردشگری

ایجاد بازارچه صنایع دستی برای توانمندسازی بانوان در مشکین دشت

به گزارش ایرنا،محبوب فروزنده روز پنجشنبه در آیین گشایش بازارچه دائمی صنایع دستی استان البرز در مشکین دشت فردیس افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، نقش و اهمیت بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و نیز تحکیم بنیان خانواده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی ایجاد فضای کسب و کار برای بانوان ضروری دانست و عنوان کرد: باید هریک از نهادهای مردمی و دولتی در امر تقویت ارزش های خانوادگی و برطرف شدن دغدغه های امور بانوان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های خوبی برای حمایت از بانوان در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: ایجاد فرهنگسرای ویژه بانوان مشکین دشت در اشتغال آنها موثر است و این فرهنگسرا با مساحت ۷ هزار مترمربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بزودی عملیات ساخت آن آغاز می شود.
فروزنده افزود: بانوان توانمند در این فرهنگسرای می توانند در کنار تولید محصولات خود را به فروش برسانند.
وی با اشاره به وجود بانوان توانمند و فعال در زمینه های هنری ، فرهنگی و ورزشی، ساخت فرهنگسرا بانوان را ضروری دانست.
وی تصریح کرد: فرهنگسرای ویژه بانوان، با ایجاد فضای فرهنگی و اجتماعی متفاوت تلاش می کنیم تا محیطی با نشاط و مفرح برای بانوان ایجاد کنیم.
فروزنده گفت: برگزاری برنامه ها و ایجاد کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف علمی، ادبی، هنری، اجتماعی و …. از اهداف راه اندازی این فرهنگسراست.
وی همچنین به احداث مجموعه ورزشی در مشکین دشت خبر داد و افزود: احداث این مجموعه ورزشی را شورای شهر مشکین دشت تصویب کرده که نیازمند اعتبار است.
شهردار مشکین دشت فردیس گفت: فرهنگ در بهبود زیست‌شهری بسیار مهم است و بر این اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکین دشت نیز با همت ویژه خود برای ارتقاء فرهنگ شهروندی انجام خواهند داد.
فروزنده در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت بازارچه اشاره کرد،افزود: در سال های گذشته برای بازار روزمشکین دشت مکانی اختصاص یافت که با توجه به شرایط پیش آمده رونق نگرفت لیکن در صدد برآمدیم از این فضا به صورت بهینه استفاده شود.
وی اظهار داشت: از طرفی با توجه دغدغه شغلی که در شهر وجود داشت شورای شهر مشکین دشت پیشنهاد داد این بازارچه به صنایع دستی اختصاص یابد که لایحه آن به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان البرز ارسال شد.
فروزنده افزود: شهرداری یک مجموعه درآمد هزینه ای است و دولت در این زمینه کمک هایی را در قالب ارزش افزوده به شهرداری ها می کند اما با توجه به رکود بازار در مسکن شرایطی پیش آمد که باید بیشتر به فکر کارهای خدماتی و رفت و روب شهر باشیم.
شهردار مشکین دشت گفت: مردم مشکین دشت به موقع عوارض شهرداری را پرداخت کردند ضمن اینکه از این وضعیت خارج شدیم درامد شهرداری از ۲۱۰ میلیارد ریال به ۳۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
۷۴۱۳/ ۶۱۵۵خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین