اخبار گردشگری

دعوت سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه مذاهب اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن دعوت از مردم روزه ‌دار، مومن و انقلابی ایران اسلامی برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس، بر پاسداشت این روز به‌مثابه میراث گرانسنگ امام خمینی(ره) در مبارزه با ظلم و جور تاکید کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
«بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، با توجه به ماهیت نامشروع رژیم صهیونیستی و با ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری کم‌نظیرشان و با شناخت از ذات اشغالگران در تمام طول تاریخ، به‌منظور حمایت از ملت بی‌پناه فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نام نهادند تا به جهانیان تاکید کنند در مقابل ظلم و جور نباید سکوت کرد و باید همدل و همصدا به صحنه آمد.
سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری در این اطلاعیه ضمن نفی استکبار و محکوم کردن اقدامات غیرانسانی و وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و اذنابش، به‌منظور پاسداشت روز جهانی قدس هم ‌راستا با منویات مقام معظم رهبری و با پیروی از رهنمودهای روشنگرانه معظمٌ‌له و مواضع قاطع و حق‌طلبانه دولت تدبیر و امید، هموطنان ایران اسلامی و تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان را به شرکت در راهپیمایی عظیم روز قدس دعوت کرده است.

**اشغال فلسطین تنها یک مساله عربی نیست
دانشگاه مذاهب اسلامی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: استادان، کارکنان و دانشجویان شیعه و سنی این دانشگاه با تاکید بر حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین، همه امت اسلام را به هوشیاری و بصیرت در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای به فراموشی سپرده شدن «مسأله فلسطین و قدس شریف»’ فرا می خواند.
در این بیانیه‌ای آمده است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خاستگاه خیزش امت به سوی آزادی قدس شریف از سلطه صهیونیسم جهانی است، این روز عظیم از جمله مهمترین یادگارهای امام راحل عظیم الشان(ره) است که توانست با طرح آن، نقطه عطفی را در مبارزات حق‌طلبانه مسلمانان برای نجات مسجد‌الاقصی از چنگال غاصبان مستکبر رقم بزند.
این بیانیه ادامه می دهد: امروز نباید ذره ای تردید به دل راه داد که اشغال فلسطین تنها یک مسئله عربی نیست بلکه اصلی‌ترین دغدغه جهان اسلام است و چشم و دل و فکر همه مسلمانان جهان با آن همراه است.
بر اساس این بیانیه، مساله قدس به رغم همه شیطنت‌های جریان تکفیری و افراطی همچون داعش در منطقه که به دنبال انحراف افکار عمومی از آنچه در کانون توجه مسلمانان قرار دارد، همچنان مساله نخست جهان اسلام و امت اسلامی است و تا روز پاک‌سازی قدس شریف از چنگال صهیونیسم غاصب مسأله نخست باقی خواهد ماند.
فراهنگ**۱۸۸۰
خبرنگار: پروین اروجی* انتشار: زهره محتشمی پور

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین