اخبار گردشگری

فعالیت افزون بر ۳۸۰ راهنمای گردشگری در استان یزد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، محمدرضا نصیری افزود: راهنمای گردشگری یا راهنمای تور، شخصی است که افراد یا گروهی را به منظور بازدید به نقاطی راهنمایی می کند و اطلاعات و جزئیات محل را در اختیار آنها قرار می دهد.
وی افزود: کشورهایی که توان گردشگرپذیری بالایی دارند دوره های تخصصی برای آموزش راهنمایان خود تعریف کرده اند و افرادی که به انجام این کار تمایل دارند، ملزم به گذراندن این دوره های آموزشی هستند.
وی با بیان اینکه استان یزد به دلیل توانمندی های بالای گردشگری یکی از استانهای پیشرو در زمینه آموزش راهنمایان گردشگری است ادامه داد: باتوجه به اینکه یزد، یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور محسوب می شود، تدابیر خاصی نیز برای آموزش راهنمایان تور استان در نظر گرفته شده است.
این مسئول تصریح کرد: طبق آخرین آمار تعداد ۳۸۶ نفر راهنمای گردشگری در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که همگی مسلط به زبان انگلیسی بوده و تعدادی نیز به زبان های فرانسوی، هندی، آلمانی، روسی، عربی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، چینی، اردو و گجراتی تسلط دارند.
نصیری در خصوص سنجش اطلاعات راهنمایان تور گفت: کمیسیون تخصصی سنجش اطلاعات متقاضیان صدور کارت راهنمای گردشگری یزد به صورت ماهیانه و بر اساس تقاضای افراد با حضور معاون گردشگری اداره کل، رئیس و نماینده انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان، نماینده دفتر هماهنگی و نماینده حراست اداره کل تشکیل می شود و پس از مصاحبه تخصصی با افراد، در صورت دارابودن شرایط لازم نسبت به صدور کارت راهنمای تور برای آنها اقدام می شود.
وی در خصوص انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان یزد اظهار کرد: این انجمن با هدف حمایت از حقوق راهنمایان گردشگری، تعیین نرخ مصوب و هماهنگ دستمزد، جلوگیری از فعالیت راهنمایان تور غیر مجاز، ارتقای سطح دانش راهنمایان، پیگیری امور بیمه راهنمایان و معرفی راهنماها به ارگان های دولتی در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.
استان یزد اکنون در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
۷۵۳۲/ ۶۱۹۷ تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین