اخبار گردشگری

تاکید بر ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگران و مسافران تابستانی در مراغه

به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی مراغه افزود: اجرای راهکارهای مناسب برای جذب بیشتر گردشگران برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهرستان، موجب توسعه صنعت گردشگری در منطقه می شود.
وی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان باید در راستای ارائه خدمات مناسب و رفاهی به مسافران و گردشگرانی که در ایام تابستانی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی اضافه کرد: نظارت بر رعایت بهداشت در اماکن عمومی به ویژه در کمپ های گردشگری، جاذبه های تاریخی و اماکن رفاهی نیز با دقت بیشتری انجام می شود.
شهردار مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی شهری گفت: اجرای طرح روکش و لکه گیری آسفالت و پیاده روسازی در مناطق پرتردد گردشگران از جمله طرح های در دست اجرای مجموعه مدیریت شهری است.
محمدرضا احمدی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهری مراغه در طول سالیان گذشته فرسوده شده است افزود: برای رفع این مشکل با اخذ تسهیلات از پست بانک، ۸ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه مینی بوس جدید به ناوگان شهری افزوده می شود.
وی با اشاره به اجرای فاز اول طرح ساماندهی رصدخانه تاریخی مراغه توسط شهرداری مراغه اضافه کرد: برای این منظور حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی مراغه نیز با اشاره به کسب رتبه دوم این شهرستان در جذب گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی گفت: این شهرستان از پتانسیل های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
یعقوب طالبی افزود: برگزاری مسابقات و اردوهای آمادگی تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی در ماه ها اخیر در این شهرستان گام های موثری در معرفی این منطقه برای توسعه و جذب گردشگر و مسافران بوده است.
وی با اشاره به اقدامات در دست اجرای ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی در این شهرستان گفت: در این ایام از اول تیرماه راهنمایان گردشگری در نقاط مختلف و پربازدید این شهرستان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران مستقر می شوند.
به گزارش ایرنا، در سفرهای نوروزی امسال، بیش از ۳۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی و طبیعی مراغه بازدید کردند.
شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین