اخبار گردشگری

هرسین پایتخت جهانی گلیم می شود

به گزارش ایرنا، امیر شاه آبادی روز سه شنبه در جلسه راههای تقویت و توسعه بخش صنایع دستی شهرستان هرسین که با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در فرمانداری هرسین برگزار شد، بر ضرورت معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم تأکید کرد.
وی اظهار داشت: حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان هرسین بسیار متنوع و گوناگون است و می توان در این راستا به گلیم که حاصل ذوق، هنر، ابتکار و خلاقیت بافندگان آن است اشاره کرد.
شاه آبادی ادامه داد: سه هزار و ۶۰۰ نفر در شهرستان هرسین موفق به دریافت کارت شناسایی صنایع دستی شده اند و از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ نفر در رشته گلیم بافی، ۲۰۰ نفر در رشته سرمه دوزی و ۱۰۰ نفر در رشته گیوه بافی فعالیت می کنند.
فرماندار هرسین بیان داشت: در کمیته برنامه ریزی مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال به منظور آموزش و ترویج صنایع دستی و تعمیر و تجهیز ساختمان اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته و همچنین با جانمایی زمین پیگیر ساخت و ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی به منظور معرفی آثار هنرمندان هرسینی می باشیم.
شاه آبادی از صنعت گلیم بعنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی و فرهنگی شهرستان هرسین یاد کرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی، ثبت جهانی گلیم و معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم گامی مهم در جهت صادرات این محصول، اشتغالزایی و جذب توریسم در منطقه به شمار می رود.
به گفته وی، گلیم هرسین با برنامه ریزی منسجم و نگاهی جامع و فراگیر معرف فرهنگ و هنر ایرانیان در عرصه جهانی خواهد بود.
در این نشست در باره موضوعات ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی، بررسی وضعیت اعتبارات آموزشی حوزه صنایع دستی و ثبت و معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم بحث و گفتگو شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۸ هزار نفر در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
۸۰۶۶/۷۴۴۷ خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین