اخبار گردشگری

پیش بینی افزایش تعداد مسافران عید فطر در همدان

علی مالمیر روز دوشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان بر ساماندهی خانه مسافرها در ایام تعطیلات عید فطر در شهر همدان تاکید کرد و افزود: وجود خانه مسافرها یک فرصت برای اسکان مسافران است اما باید بیش از پیش به ساماندهی این خانه مسافرها تاکید کرد.
وی ادامه داد: امسال با توجه به گرمای هوا و شرایط مطلوب آب و هوایی، نصب چادر بیش از سایر اسکان ها صورت می گیرد لذا باید مکان های مناسبی برای برپایی چادرهای مسافران در نظر گرفته شود.
مالمیر اظهار کرد: با همکاری کمیته نظارت بر نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی مراکز اقامتی بین راهی از نامطلوب بودن خدمات دهی این مراکز به مسافران پیشگیری می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز گفت: در نوروز امسال هیچ شکایتی از سوی مسافران از هیچ بخشی وجود نداشت و از ۲ هزار مسافر استان در نوروز ۹۶ در چهار مرکز پربازدید شامل گنجنامه، هگمتانه، غارعلیصدر و آرامگاه بوعلی سینا نظرسنجی شد .
خاکسار ادامه داد: بر اساس نتایج استخراج شده از این پرسشنامه ها، بیشترین مسافران به ترتیب از استان های تهران، آذربایجان شرقی ، مازندران و گیلان به همدان سفر کردند.
وی اضافه کرد: ۸۹ درصد مسافران نوروزی با وسیله حمل و نقل شخصی به استان سفر کردند و ۲۹ درصد مسافران در هتل ها، ۳۴ درصد در منزل اقوام و ۱۷ درصد در مدارس اسکان شدند.
فرماندار همدان نیز گفت: امسال با توجه به تعطیلات بیشتر عید فطر به دلیل قرار گرفتن در میانه هفته استقبال بیشتری به سفر خواهیم داشت و استان همدان شاهد حضور گسترده مسافران به استان همدان خواهیم بود.
علی تعالی افزود: تعدادی از پارک ها در شرایط آب و هوایی مطلوب کنونی به محل اسکان مسافران زیادی تبدیل می شود و امسال تمهیداتی اندیشیده شده که در راستای حفظ امنیت مسافران در این مکان ها بیش از گذشته تلاش شود و وضعیت بهداشتی این پارک ها بیش از پیش ساماندهی شده اند.
وی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شه که فعالیت نانوایی ها برای چادرهای این پارکها پخت نان داشته باشند.
تعالی اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خاص امنیتی برای ساماندهی خانه مسافرها باید حساسیت بیشتری اعمال شود و ایست بازرسی ها در سه محور ملایر ، تهران و غرب کشور تشدید می شود.
طبق آمار منتشر شده در تعطیلات عید فطر سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و تاریخی استان ۳۴۴ هزار و ۶۷۲ نفر بوده است.
استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ آثر تاریخی به عنوان پایخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران تابستانی قرار گرفته است.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.
۱۱۸۱/۶۹۹۳
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین