اخبار گردشگری

بیش از ۲ میلیون شب اقامت در مازندران طی ۲ ماه

به گزارش ایرنا علی نبیان روز دوشنبه در جلسه ستاد سفر استان که به منظور برنامه ریزی برای سفرهای تعطیلات عید فطر برگزار شد، اظهارکرد: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری و پایان عملیات اجرایی اعضای ستاد سفر استان ۱۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۴۷۱ نفر شب اقامت در استان مازندران داشته ایم.
وی با اشاره به رشد ۱۱ درصدی تعداد گردشگران در ایام نوروز افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و سوغات شامل ۸ نمایشگاه ملی و ۶ نمایشگاه استانی در سطح استان با گردش مالی بیش از ۸۰ میلیارد ریال برپاشد.
نبیان به برنامه ریزی ها و ساماندهی محورهای مواصلاتی به سمت مازندران در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: به رغم افزایش گردشگران ترافیک های آنچنانی در مسیرهای مواصلاتی مازندران نداشتیم.
معاون امور عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: ستاد اجرایی سفر این استان از قبل از نوروز فعالیت خود را آغاز کرده اما اقدامات ستاد معطوف به این ایام نبوده و به خاطر جایگاه مازندران از نظر گردشگری و حضور گردشگران و مسافران در ایام مختلف این ستاد همچنان فعال است.
وی با بیان اینکه شاهد ورود گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات عیر فطر خواهیم بود، گفت: تمامی اعضای ستاد سفر باید از آمادگی کامل برای رقم زدن مسافرتی زیبا برای مسافران در این ایام و تعطیلات تابستان برخوردار باشند و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
نبیان خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار بقاع متبرکه این استان، هتل داران، شهرداران و دهیاران باید آماده ساماندهی امور مسافران باشند و کمیته های ۱۲ گانه ستاد سفر نیز با مدیریت جامع تر امور را به سمت مناسب تر سوق دهند.
وی با اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی پلیس راه و راهور، هلال احمر و اورژانس، بر تشدید نظارت بر اماکن رفاهی، پارک ها و تفرجگاه ها و حضور پررنگ تر ناظران مربوطه در خیابان ها و بازارها برای کنترل قیمت ها تاکید کرد.
در این جلسه همچنین اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران گزارش هایی از آمادگی دستگاه های ذیربط در زمینه ساماندهی امور مسافران در تعطیلات عیر فطر ارائه دادند.
سالانه ۳۰ میلیون مسافر و گردشگر وارد استان مازندران می شود.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
۳۰۰۹/۱۸۹۹

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین