اخبار گردشگری

آمادگی کامل مازندران برای پذیرش مسافران عید فطر و تابستان

به گزارش ایرنا دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران اظهارکرد: مازندران به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه جغرافیایی در تمام فصل ها سالانه شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی است و تمام ظرفیت‌ها برای پذیرش مسافر و ایجاد رضایتمندی گردشگران در این استان فراهم شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های ویژه مازندران برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی، افزود: با توجه به تاکید دولت بر اشتغال روستایی، ۷۶ طرح ضربتی اشتغال روستایی به سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شد که براساس این طرح یک تا ۳ روستا در هر استان به عنوان پایلوت اشتغال روستایی یا بوم گردی مطرح شد.
بزرگ نیا گفت: در استان مازندران ۳ روستای ‘آسیاب سر’ بهشهر، ‘کندلوس’ نوشهر و ‘جنت رودبار’ رامسر به عنوان روستاهای پایلوت جهت تقویت گردشگری، تولیدات روستایی و صنایع دستی انتخاب و برنامه ریزی برای ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی، آموزش دهیاران، اجرای تورهای طبیعت گردی، آئین های سنتی، ثبت بافت های باارزش، تجهیز کارگاه های صنایع دستی و مرمت آثار تاریخی در دستور کار این روستاها قرار گرفت.
وی تاکید کرد: به رغم انتخاب این ۳ روستا به عنوان پایلوت این طرح، میراث فرهنگی برای اجرای طرح در روستاهایی که دهیاران و جامعه محلی اش آمادگی داشته و استقبال از طرح داشته باشند، حمایت می کند.
بزرگ نیا همچین گفت: چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد مهمان نوازی در دستور کار ستاد سفر تهران قرار گرفته و علاقمندان تا ۳۱ مردادماه مهلت دارند آثار خود شامل فیلم، ایده، عکس و سفرنامه نویسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
نماینده کمیته حمل و نقل و پایانه های مازندران نیز در این جلسه اظهارکرد: ۱۲ پایانه عمومی، ۱۸۰ شرکت مسافربری شامل ناوگان اتوبوس رانی، مینی بوس و تاکسی با ۷ هزار و ۷۲۶ وسیله نقلیه کرایه عمومی در خدمت مسافران و گردشگران این استان است که قصد سفر با نوگان حمل و نقل عمومی را دارند.
عیسی خادمی با اشاره به فعالیت ۲۲ راهداری در سطح جاده های استان افزود: امکان خرید اینترنتی بلیط برای مسافران در تمام نقاط فراهم است و همچنین سامانه گویای ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها در خدمت هموطنان است.
***تجهیز ۳۱۶ مدرسه مازندران برای اسکان مسافران تابستان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز از تجهیز ۳۱۶ مدرسه برای پذیرایی و اقامت مسافران در ایام تابستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۸۱ باب مدرسه با امکانات ویژه از جمله یخچال و وسائل سرمایشی مجهز شده اند.
عسکری نیکزاد گفت: ۱۰۰ سوئیت نیز به صورت مجزا از مدارس برای اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات تابستان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اقامت ۳۷۶ هزار مسافر در ایام تعطیلات نوروز در مدارس گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۴۱۵ مدرسه برای اسکان مسافران تجهیز شد که از این تعداد ۲۷۷ باب مدرسه با ۳ هزار کلاس به صورت ویژه مجهز گردید
مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: ۳۰۰ بازرس مستقر در این سازمان و اتاق اصناف و بیش از یکهزار ناظر افتخاری بر کالاهای پرتقاضای بازار و اماکن پذیرای گردشگران از جمله مهمانپذیر ها و غیره نظارت خواهند داشت.
درویش متولی همچنین از تامین آرد مورد نیاز خبازی ها به مدت ۱۵ روز برای تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: نگرانی برای تولید نان مورد نیاز گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات عید فطر وجود ندارد.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: ۸۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای و روستایی و بالگرد مجهز به جی پی اس و عوامل اورژانس برای تعطیلات عید فطر و تابستان از آمادگی کامل برخوردارند.
دکتر صالح تبری با اشاره به استقرار ۱۶ پایگاه اورژانس در محدوده تونل کندوان در کانکس و شرایط سخت افزود: در بعد فیزیکی و نیروی انسانی در مضیقه بسر می بریم و برای استقرار پایگاه ثابت نیازمند تامین بودجه هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز اظهارکرد: ۸۰۰ زائرسرا، ۱۰۰ سوئیت با بیش از ۳ هزار خادم در خدمت گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات عید فطر و تابستان هستند.
حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود: در ماه مبارک رمضان ۳۰۰ مبلغ در اماکن مذهبی حضور دارند و طرح ضیافت الهی در حال اجراست و بعد از ایام ماه مبارک رمضان نیز طرح نشاط معنوی، جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان در بقاع متبرکه را خواهیم داشت.
وی خواستار حمایت از مساجد بین راهی سطح استان در طول ایام سال شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
۳۰۰۹/۱۸۹۹

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین