اخبار گردشگری

طرح جامع خلخال با محوریت گردشگری تدوین می شود

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: با توجه به ظرفیت های موجود گردشگری در خلخال از جمله واقع شدن چند روستای نمونه و هدف گردشگری کشور در این شهرستان و وجود جاذبه های گردشگری ، چشم اندازهای زیبای طبیعی و مناطق نمونه گردشگری در صورت تدوین طرح جامع شهرستان با محوریت گردشگری می توان به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه در آینده امیدوار بود.
وی گفت: توسعه صنعت گردشگری خلخال نیازمند توجه جدی مسوولان شهرستانی و استانی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت گردشگری بوده و در کنار این کار دولت نیز به ایجاد زیرساخت های لازم از جمله اصلاح وضعیت راههای دسترسی به شهرستان و مناطق نمونه گردشگری ، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در تفرجگاه ها و حمایت همه جانبه از بخش خصوصی برای جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش گردشگری منطقه اقدام خواهد کرد.
فرماندار خلخال اظهار کرد: توسعه گردشگری خلخال نیازمند تغییر نگرش در مدیران اجرایی نسبت به سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده و این توجه نیازمند همه مسوولان اجرایی شهرستان بوده و تنها مختص یک یا چند مسوول اجرایی مرتبط با بحث گردشگری نیست.
بابایی افزود: در حالی که در گذشته از ظرفیت های گردشگری بسیاری از مناطق نمونه گردشگری خلخال بدلیل نداشتن متولی استفاده ای نشده از سال گذشته با تلاش مسوولان بنیاد مسکن استان فاز اول ایجاد امکانات گردشگری تفرجگاه ازناو خلخال پایان یافته و فاز دوم آن نیز امسال شروع شده و تکمیل خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به تجربیات کسب شده در توسعه صنعت گردشگری در شهرستان های سرعین و مشگین شهر گفت: عامل مهم توسعه و رونق صنعت گردشگری این ۲ شهرستان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه است.
عسگر سنگی افزود: این تجربیات در صورت استفاده در شهرستان مستعدی همچون خلخال موجب افزایش روند رشد صنعت گردشگری در خلخال و تبدیل این شهرستان به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور در آینده نزدیک خواهد شد.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود ۱۲کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین