اخبار گردشگری

رشد ۷ برابری گردشگری در کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان #کرمان از رشد هفت برابر #گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محمود وفایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در حوزه گردشگری ۱۱۰ واحد بوم گردی در استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ واحد بوم گردی برای کل کشور در سال ۹۵ پیش بینی شده بود، گفت: رویکرد اقتصادی استاندار کرمان و توجه به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موجب شده است کرمان در این بخش ها جهش پیدا کند به گونه ای که گردشگری در استان کرمان هفت برابر افزایش یافته است.

وفایی افزود: ۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد که بسیاری از این پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد هستند.

همچنین مشاور استاندار کرمان در این جلسه بیان داشت: بخشی از پروژه های ۹۶ پروژه های ادامه دار سال ۹۵ است که بازده اجرای پروژ ها امسال را پایین می آورد.

حجت الاسلام مهدی عرب پور ادامه داد: این باعث می شود در ارزیابی عملکرد پروژه ها سال رتبه پایینی داشته باشیم، پیشنهاد می شود پروژه های نیمه تمام سال ۹۵ ساماندهی یا حذف شود.

 محمد توحیدی فرماندار کرمان هم در این جلسه با اشاره به عنوان سال جاری افزود: پیشنهاد می شود در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی استان نگاه اشتغالزایی و افزایش تولید داشته باشیم.