اخبار گردشگری

تکذیب خبر تخریب قلعه ضرغام السلطنه فرادنبه چهارمحال و بختیاری

مصطفی هادیپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دیوار که با هدف حراست بیش از پیش از قلعه در سال ۹۳ از سوی یک شرکت پیمانکاری در مقابل این قلعه تاریخی ایجاد شده بود، به تازگی از سوی پیمانکار تخریب شده است.
وی ادامه داد: در پیگیری های انجام شده مشخص شد که این شرکت پیمانکاری با قصد خارج کردن تعدادی آجر از این دیوار بدون هماهنگی اقدام به تخریب دیوار کرده است.
هادیپور تصریح کرد: این اقدام پیمانکار اگرچه به بنای تاریخی آسیب نرسانده اما غیرقانونی و بدون هماهنگی بوده و این موضوع پیگیری حقوقی می شود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این بنا در سال ۹۳ مرمت شده است، افزود: قرارداد مرمت سردرب قلعه نیز در سال ۹۴ بسته شد اما به سبب تعدد مالکان و عدم همکاری با میراث فرهنگی و ایجاد مزاحمت برای پیمانکار سبب شد تا این امر در داخل مقبره انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، قلعه تاریخی صمصام السلطنه فرادنبه متعلق به دوره قاجار دارای قسمت های اعیانی، نشیمن، حیاط، حمام، برج نگهبانی و باره بند برای نگهداری احشام است.
حدود ۲ هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۷۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین