اخبار گردشگری

واشنگتن پست: ایران کشوری قوی و پایدار است/ مقابله ایران با داعش موثر تر از اقدامات ائتلاف آمریکایی

واشنگتن پست می نویسد که نیروهای امنیتی ایران به طور موثری با اجرای یک برنامه ضدتروریستی گسترده با تهدیدات داعش مقابله و آنها را خنثی کردند.

به گزارش نامه نیوز، واشنگتن پست در گزارشی به بهانه حملات تروریستی اخیر تهران نگاهی انداخته به شیوه مبارزه ایران با داعش در منطقه.

در این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش نخستین حمله خود را در خاک ایران با موفقیت انجام داد و در نتیجه آن ۱۷ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ایران هدف اصلی داعش از زمان پیدایش این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۴ بود. اما نیروهای امنیتی ایران به طور موثری با اجرای یک برنامه ضدتروریستی گسترده با تهدیدات داعش مقابله و آنها را خنثی کردند.

ایران از سوی دیگر ابتکار عمل در مبارزه علیه داعش را در خارج از مرزهای این کشور تاکنون برعهده دارد.

گروه تروریستی داعش مسلمانان شیعه را مرتد می داند. داعش ایران را به عنوان قدرت شیعه تهدید کننده واقعی برای جامعه مسلمانان یعنی سنی ها می داند. به همین خاطر ایران داعش را تهدید کننده امنیت ملی خود  می داند. در نتیجه هیچ محدودیتی در منابع خود برای مقابله با این گروه تروریست در داخل و خارج از مرزهای خود نمی داند.

هدف ایران از مبارزه با داعش تضعیف گسترش ایدئولوژی و دیدگاه این گروه تروریستی همزمان با تلاش برای جلوگیری از حملات این گروه در خاک ایران و یا علیه شهروندان این کشور است.

رویکرد ایرانیان در مبارزه علیه داعش نسبت به ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش تاثیرگذار بوده است چرا که تهران به دلیل نزدیکی به مرزهای داعش تهدید بیشتری را از جانب این گروه احساس می کند.

ایران کشوری نسبتا قوی و پایدار و باثبات است و دارای سرویس های امنیتی موثری برای اجرای اقدامات ضدتروریستی است. بر همین اساس تهران به طور مستقیم داعش را برای مختل کردن عملیات این گروه تروریستی هدف قرار می دهد.

ایران برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق مشاور، پرسنل نظامی و تجهیزات و پول  ارسال کرده است تا مانع از رسیدن درگیری ها به مرزهایش شود.

تهران همچنین کمپینی برای مقابله با ایدئولوژی این گروه تروریستی راه انداخته است و در آن اتحاد میان مسلمانان را پررنگ می کند و پایبندی خود را به مبارزه علیه داعش از طریق نیروهای سپاه پاسداران اعلام می کند.