اخبار گردشگری

فراخوان طراحی نماد تصویری شاخص هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایرنا، اشکان مختاری چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: استانداری هرمزگان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی به‌ پیشنهاد پروفسور سمیعی این مسابقه را با توجه به ارزش‌های معماری، فرهنگی و محیطی استان برگزار می کنند.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۴ تیرماه اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به آدرس http://www.hchto.ir مراجعه نمایند.
مختاری از تمامی مهندسان معمار، هنرمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان دعوت کرد تا در این مسابقه شرکت کنند و گفت: استانداری هرمزگان به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد کرد.
پروفسور مجید سمیعی متخصص برجسته گیلانی مغز و اعصاب جهان و رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و از چهره های ماندگار ایران در نظر دارند نام گذاری بخش های مختلف مرکز بین المللی در حال ساخت مغز و اعصاب ایران واقع در تهران را به نام استان های مختلف در آن محل اجرا نماید.
مرکز بین المللی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی چهار برابر ظرفیت مرکز مغز و اعصاب آلمان است؛ به این دلیل که تهران شهر بسیار بزرگ با بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت است وخدمات این مرکز علاوه بر بیماران ایرانی در اختیار بیماران سایر کشورها نیز قرار خواهد گرفت.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان مواردی که باید در این مسابقه لحاظ شود به شرح ذیل است:
شرکت کنندگان در این مسابقه می توانند به سلیقه و نظر خویش از الگوهای معماری،طبیعی و جغرافیایی ، صنایع دستی ، ،اقتصادی و آیتم های فرهنگی مانند پوشش و .. به نحوی که توضیح و توجیهی برای انتخاب آن موضوع داشته باشد استفاده نمایند.
این نماد میتواند تلفیقی از موارد ذکر شده یا بصورت ساده تر با شاخص قلمداد کردن یک یا بخشی از موارد فوق باشد.
استفاده از نمادهای منحصر بفرد استان در طراحی ، به گونه ای صورت گیرد که با توجه به وجود تشابهات با استانهای همجوار منحصرا یادآور استان هرمزگان باشد.
مهمترین عامل در طراحی القاءنشاط و شادابی به بیننده و شاخص بودن طرح باشد.
در قضاوت آثار ارسالی، آثار جدید و نو در اولویت انتخاب می باشند و طرحها باید ضمن به روز بودن دارای مقبولیت ملی و جهانی باشند.
طرح مورد درخواست یک ترکیب بندی گرافیکی است که امکان چاپ در ابعاد مختلف را داشته باشد.
۷۱۹۸/۶۰۴۸
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین