اخبار گردشگری

لزوم کم کردن یا رفع سایه «سایه فروشان» سپیدان

بیشتر مسافران از شیراز به سمت سپیدان می روند تا تعطیلات را به تفریح بپردازند اما کسانی که خود را مالکان و متولیان تفرجگاه های خدادادی یا دست ساز می دانند و سایه فروش نامیده می شوند، ‌مبالغی از مردم می گیرند تا سایه درختی یا دیواری را تقدیم مسافران کنند.
اگر مسافران این مبالغ را ندهند، زنجیرها انداخته نمی شود و درها بسته می ماند.
در این مکان ها امکانات رفاهی و گاهی دستشویی ساخته نشده و پول های گرفته شده فقط برای سایه ای است که از درخت و دیوار ساخته شده است.

** وعده ساماندهی سایه فروشی
فرهاد جهانخواه معاون فرمانداری سپیدان که در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان با حضور فعالان گردشگری و مسئولان مربوط بر لزوم ساماندهی وضعیت موجود و نظارت بر عملکرد باغ ها، تفرجگاه ها و سایر مناطق ویژه گردشگری تاکید کرد و از فعالان خواست با متولیان همکاری و تعامل داشته باشند.
وی گفت:‌وجود چشمه سارها،آب و هوای خوب، عرصه های طبیعی و خدادادی منحصر به فرد از ظرفیت های گردشگری این شهرستان است که می بایست مسئولان نگاهی ویژه به عنوان قطب گردشگری جنوب کشور به این شهرستان داشته باشند.
جهانخواه لازمه این توجه را رعایت نرخنامه و نصب پلاکارد و رعایت موازین شرعی و اخلاقی با تشکیل کمیته ای متشکل از دستگاه قضایی، انتظامی، میراث فرهنگی، ستاد امر به معروف دانست که به عنوان ناظر، عملکرد باغ ها وتفرجگاه ها را رصد کنند تا سایه فروشی رخ ندهد.
قاسم پاک نژاد بخشدار مرکزی سپیدان هم گفت:‌ساماندهی باغ ها و تفرجگاه ها قدم موثری برای رونق و توسعه این حوزه در شهرستان خواهد بود.
وی اضافه کرد:‌ ۱۸۰ باغ در شهرستان سپیدان در زمینه گردشگری فعالیت می کنند.
جانشین دادستان شهرستان و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، تذکرات لازم را به فعالان گردشگری دادند.
شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
تفرجگاه های شش پیر، چشمه برغان، تنگ تیزآب،چله گاه از مهم ترین مکان های گردشگری سپیدان هستند.
خبرنگار: قاسم سخایی ** تنظیم و انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
۷۳۸۴ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین