اخبار گردشگری

افتتاح چند کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی در لاهیجان و لنگرود

به مناسبت هفته صنایع دستی، روز دوشنبه کارگاه حصیربافی سنتی و کارگاه ساز سازی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و فرماندار شهرستان لنگرود دراین شهر افتتاح شد.
راه اندازی این کارگاه حصیر بافی حدود ۶۵۰میلیون ریال هزینه داشته که از این مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی تامین است و برای ۲۰نفر اشتغالزایی داشته است.
رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در جریان افتتاح این کارگاه سنتی با اشاره به اینکه در اذهان عموم مردم جامعه هنری تحت عنوان هنر ساز سازی کمتر شناخته شده، اظهار داشت: ساز سازی به عنوان بخش قابل توجهی از هنر موسیقی، چنان ارتباط تنگاتنگی با این هنر دارد که قطعا شاخه ای از آن به حساب می آید.
وی افتتاح کارگاه های تولید سازهای سنتی را در اشاعه موسیقی سنتی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: این کارگاه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون ریال تاسیس شده و زمینه اشتغال چند جوان علاقمند به موسیقی سنتی و تولیدات صنایع دستی را در شهرستان لنگرود فراهم کرده است.
همچنین بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان لاهیجان در محل دائمی عرضه صنایع دستی واقع در بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی در ضلع شرقی استخر لاهیجان با همکاری مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی افتتاح شد.
در این بازارچه هفت غرفه ، صنایع دست هنرمندان لاهیجانی را به معرض نمایش عموم مردم و گردشگران قرار داده است.
کارگاه منبت مهدی بداغی در یکی از روستاهای لاهیجان به نام آزارستانکی نیز مورد بازدید مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان و فرماندار شهرستان لاهیجان قرار گرفت .
این کارگاه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی در لاهیجان بود. این کارگاه زمینه اشتغال قریب به ۱۵نفر را فراهم کرده است .
در این کارگاه از ضایعات چوب و درختان صنایع دستی از جمله ساعت ساخته می شود و سال گذشته نیز تولیدات این کارگاه به کشور اتریش صادر شد.
خبرنگار :فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین