اخبار گردشگری

پیشنهاد انتخاب همدان برای پایتخت گردشگری آسیا

معرفی شهر #همدان به عنوان پایتخت #گردشگری آسیا از سوی سازمان میراث فرهنگی ایران در دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای آسیایی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیدمحمدکاظم خلدی نسب مشاور معاونت گردشگری به عنوان نماینده این سازمان در نشست کارشناسان ارشد و مقامات عالی رتبه گردشگری دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) که از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه در شهر «سیم ریپ» کشور کامبوج در حال برگزاری است، با برشمردن ویژگی های تاریخی، تمدنی و گردشگری همدان، این شهر را شایسته تبدیل به پایتخت گردشگری آسیا عنوان کرد.

این پیشنهاد که به استناد مصوبات اجلاس وزیران کشورهای عضو در آوریل ۲۰۱۴ در منامه بحرین مبنی بر معرفی شهرهای پیشنهادی برای تعیین پایتخت گردشگری آسیا انجام گرفته است، دستاوردهای گسترده ای برای معرفی ظرفیت ها و توسعه گردشگری کشور در ۳۳ کشور عضو از قاره آسیا به همراه خواهد داشت.

در این رویداد همچنین مدیرکل وزارت گردشگری کامبوج به نمایندگی از سوی دولت پادشاهی این کشور خواستار مشارکت و همکاری تمام شرکت کنندگان برای توسعه و گسترش همکاری های گردشگری میان کشور عضو شد و دبیرکل مجمع ACD نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط دبیرخانه و کشورهای عضو به ترسیم مسیر اقدامات مشترک پیش رو پرداخت و ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی اولین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو در شهریور ۱۳۹۵ در تبریز را اقدامی شایسته و دارای نتایج ارزنده خواند.

توسعه محصولات و تقویت همکاری های قاره ای در صنعت گردشگری و نیز راهکارهای تبادل اطلاعات حوزه گردشگری کشورهای آسیایی در سطح بین الملل نیز از سوی مدیر اجرایی اتحادیه سفر آسیا و اقیانوسیه (PATA) و نماینده دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مطرح شد.

دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) از چهار بخش شامل نشست کارشناسان ارشد، نشست وزرای گردشگری، تور بازدیدهای فنی و نیز کنفرانس گردشگری پایدار و شهرهای تاریخی تشکیل شده است که متناسب با موضوع، نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این رویداد شرکت خواهند کرد.

مجمع گفتگوهای آسیایی، یک سازمان بین دولتی به شمار می آید که در ۱۸ خردادماه ۱۳۸۱ به منظور ارتقای همکاری های آسیایی در سطح قاره ای تشکیل شد. در حال حاضر ۳۳ کشور آسیایی در این مجمع که فراگیرترین تشکیلات فرا منطقه ای شناخته می شود، عضو هستند.