اخبار گردشگری

فعالیت ۷۸ دفتر خدمات مسافرتی گردشگران در استان یزد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی #یزد از فعالیت و ارائه خدمات از سوی ۷۸ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی این اسان به گردشگران خبر داد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا نصیری» در این رابطه گفت: نظر به اهمیت و ضرورت توسعه گردشگری کشور از طریق کارگزاران حرفه ای و متخصص و لزوم حمایت از گردشگری با علایق ویژه و همچنین توجه به تورهای ورودی و رونق گردشگری داخلی، افراد متقاضی با داشتن شرایط و ضوابط آیین نامه نظارت بر فعالیت دفاتر گردشگری می توانند در سامانه خدمات مسافرتی و گردشگری ثبت نام و پس از تایید کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر استان، تایید حراست و اخذ مجوزهای لازم، پروانه بهره برداری بند “ب” را کسب و خدمت رسانی به مسافران و گردشگران را آغاز کنند.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۷۸ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این بین تعداد ۶۲ دفتر در مرکز استان و ۱۶ دفتر در دیگر شهرستان ها به فعالیت مشغول هستند.

این مسئول تصریح کرد: این دفاتر طبق آیین نامه مصوب هیات وزیران مورخ ۲۷ خرداد ۸۰ با موضوع اخذ روادید تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی و ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی با رعایت قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فعالیت می کنند.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر فعالیت این دفاتر و شرکت ها از جهت کیفی و سطح کارآیی و رعایت مقررات بر عهده این سازمان است و در صورت مشاهده تخلف از مفاد آیین نامه برابر قانون با این دفاتر و شرکت ها برخورد خواهد شد.