اخبار گردشگری

رفتارهای اجتماعی در برخورد با گردشگران خارجی باید اصلاح شود

به گزارش ایرنا، عیسی رضایی جمعه شب در همایش توسعه گردشگری بین سه استان قم، اصفهان و مرکزی اظهار کرد: در دنیا هر گردشگری که وارد کشوری می شود باید از قبل با فرهنگ کشوری که به آن سفر می کند آشنا باشد ضمن این که باید رفتارهای اجتماعی نسبت به گردشگران تغییر کند.
وی افزود: ایرانیان مهمان نواز هستند و این موضوع را باید در رفتارشان با گردشگران به نمایش بگذارند همچنین گردشگران در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کشورها نقش مهمی دارند از این رو باید با خدمات رسانی زمینه حضور گردشگران را در این استان فراهم نماییم.
وی ادامه داد: کشورهایی که دارای زیرساخت های گردشگری هستند اقتصادشان متحول شده است این در حالی است که کشورمان نیز دارای ظرفیت های گردشگری خوبی است.
رضایی به تاسیس پلیس گردشگری تاکید کرد و گفت: سالانه توریست های خارجی وارد کشور می شوند که وجود پلیس گردشگری می تواند در امنیت گردشگران و تامین سفری امن برای آنان موثر باشد.
وی در ادامه گفت: برای رسیدن به رونق گردشگری باید همه نهادها و مردم با یکدیگر همکاری کنند و به این باور برسند که گردشگری یک صنعت اقتصادی و زمینه توسعه در سطح جهان است.
رضایی افزود: یکی از وظایف سازمان میراث فرهنگی، ایجاد باور عمومی در خصوص گردشگری در بین مردم است و همه دستگاه ها باید ورود پیدا کنند تا یک گردشگر سفر امن و به یاد ماندی را تجربه کند.
وی ادامه داد: کشورهایی در این حوزه موفق هستند که به گردشگری به عنوان یک صنعت نگاه و زیرساخت های آن را تامین کرده اند، چراکه امروز امنیت مالی، فرهنگی و اجتماعی باید برای گردشگران فراهم شود.
وی به ظرفیت های گردشگری بین استان های قم، اصفهان و مرکزی اشاره کرد و گفت: این هماهنگی ها و امضای تفاهمنامه های همکاری کمک شایانی به رونق صنعت گردشگری می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به ظرفیت های کویرگردی در این استان اشاره کرد و گفت: این کویر در نوع خود بی نظیر است ضمن این که بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری در قم وجود دارد که معرفی این اماکن نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و می تواند زمینه همکاری های خوبی را با استان های همجوار برقرار کرد.
وی با اشاره به ۲۰ خرداد(روز صنایع دستی) ابراز امیدواری کرد: رشته های صنایع دستی در استان قم رونق پیدا کند و هنرمندان بتوانند محصولات خویش را عرضه کنند.
۸۱۳۸/ ۱۱۷۵ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین