اخبار گردشگری

دبیرخانه توسعه همکاری گردشگری بین سه استان قم، اصفهان و مرکزی تشکیل شود

به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری جمعه شب در همایش توسعه گردشگری بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی افزود: تشکیل این دبیرخانه می تواند در توسعه زیرساخت های گردشگری و اجرای برنامه های هماهنگ و همسو در سه استان نقش مهمی ایفا کند، از این رو باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی افزود: استان های اصفهان، قم و مرکزی داری ظرفیت های عظیمی در گردشگری هستند که با اشتراک های فرهنگی، تاریخی و مذهبی می توانند با همکاری یکدیگر گام های بزرگی در صنعت گردشگری بردارند.
وی ادامه داد: این سه استان با ایجاد برندهای گردشگری می توانند جایگاه ویژه ای در صنعت گردشگری کشور و در سطح بین المللی داشته باشند، امروز در دنیا برندسازی مورد توجه قرار گرفته است از این رو باید خطوطی را مشخص کنیم و برندهایی با ویژگی سه استان بسازیم و در سطح بین المللی مطرح کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به این که سیاست گذاری های ملی در صنعت گردشگری ارائه می شود گفت: همکاری های فرااستانی می تواند در توسعه گردشگری نقش مهمی ایفا کند.
وی بیان داشت: در خصوص همکاری های فرااستانی جلسه هایی برگزار شده است که امیدواریم این جلسه ها استمرار پیدا کند و بتوانیم در این زمینه ها با برنامه ریزی های مدون به دستاوردهای مهمی دست یابیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به توسعه همگرایی و انسجام برای توسعه گردشگری در سه استان قم، اصفهان و مرکزی گفت: در همه استان ها شاخصه های ارزشمندی در زمینه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری وجود دارد که نقاط قوت گردشگری هر استان را باید به صورت ویژه برای توسعه همکاری ها مورد بررسی قرار داد.
سید محمد حسینی افزود: بناهای تاریخی در اصفهان می تواند محور گردشگری باشد و در استان قم گردشگری زیارتی می تواند مورد توجه قرار گیرد و بر روی آن برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد: اگر به داشته های گردشگری در این استان ها توجه شود این سه استان در راستای گردشگری می توانند به جایگاه ویژه ای در کشور دست پیدا کنند و برنامه ها آن در سطح کشوری اجرا شود.
وی گفت: استان مرکزی دارای ویژگی ها طبیعی و تاریخی گردشگری است که برخی از آثار در نوع خود بی نظیر است.
در پایان این جلسه با حضور مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه استان اصفهان، قم و مرکزی و استاندار قم تفاهمنامه همکاری به امضا رسید.
۸۱۳۸/ ۱۱۷۵ گزارش: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین