اخبار گردشگری

بررسی طرح پلیس گردشکری در ستاد هماهنگی تبریز ۲۰۱۸

به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی ظهر روز پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی تبریز ۲۰۱۸ با اشاره به نزدیک شدن به سال ۲۰۱۸ اظهارکرد: تحقق تبریز ۲۰۱۸ در راستای توسعه تبریز اهمیت داشته و بر اساس این امر می توانیم تبریز را به یک برند جهانی تبدیل کنیم .
وی خاطرنشان کرد: البته تحقق این مساله نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای استانی و به خصوص پای کار بودن مردم است .
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تحقق تبریز ۲۰۱۸ علاوه بر توسعه استان در راستای توسعه اقتصادی کشور نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌ها و نهادها باید با جدیت تمام برنامه‌های خود را در خصوص تبریز ۲۰۱۸ ارائه دهند .
پورمهدی در ادامه با تاکید بر تشکیل کار گروه‌های تبریز ۲۰۱۸ در زمان‌های معین شده است، گفت: دستگاه‌ها اطلاعات مورد نظر پروژه‌ها را به خوبی ارائه داده و در مقابل دستگاه‌های متناظر در تهران از طرح‌های خود دفاع کنند .
سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اجرای هرچه زودتر برنامه های تبریز ۲۰۱۸، گفت: در کنار همه طرح‌هایی که ارائه شده، تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد، دستگاه‌ها از امروز برنامه‌های داخلی را انجام دهند .
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال ۲۰۱۵ و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال ۲۰۱۷ نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.
خبرنگار: بازگشا** انتشار: انصاری
۳۰۷۱/۶۱۲۰

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین