اخبار گردشگری

فرماندار: برای بهره مندی مردم از جاذبه های طبیعی آستارا برنامه ریزی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر چهارشنبه در بازدید از تالاب استیل آستارا و چگونگی ساماندهی این منطقه گردشگری افزود: در کنار حفظ بافت طبیعی محیط زیست و جاذبه هایی نظیر تالاب استیل، باید راهکار هایی برای تولید ارزش افزوده اینگونه مناطق ارائه داد.
وی اضافه کرد: تالاب استیل از جاذبه های طبیعی و گردشگری آستاراست و به دلیل اجرا نشدن طرح های خدماتی مناسب در اطراف آن، نتوانسته در اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.
رنجکش ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با حفظ بافت طبیعی و صیانت از محیط زیست تالاب استیل، با ایجاد امکانات مناسب رفاهی و خدماتی در راستای شکوفایی اقتصاد گردشگری منطقه بهره مند شویم.
وی افزود: در این زمینه شهرداری آستارا طرحی را به فرمانداری ارائه کرده که در کمیته گردشگری شهرستان به تصویب رسیده و در صورت همکاری سایر ادارات مرتبط، در آینده نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود.
رنجکش توجه به اقتصاد محیط زیست را از ضرورت های توسعه بندر آستارا عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی لازم تلاش کنیم تا از ظرفیت های طبیعی و محیط زیست موجود بهره وری درست انجام گیرد.
فرماندار آستارا افزود: محور توسعه این شهرستان بر مبنای خدمات تجاری و گردشگری است و تامین زیر ساخت ها برای این امر ضروری است و باید با همکاری بخش خصوصی و نهادهای خدماتی عمومی نظیر شهرداری ها و دهیاری ها این فرصت ها ایجاد شود.
وی تغییر برخی رویکردها برای توسعه فضاهای گردشگری طبیعی و ترسیم چشم اندازهای بهتر برای رفع مشکلات آستارا را خواستار شد.
آستارا با ۹۱ هزار نفر در غرب استان گیلان قرار دارد و تالاب استیل آن با ۱۳۸ هکتار وسعت از مناطق گردشگری این شهرستان است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین