رپرتاژ خبری

سفر به مشهد در رمضان

رپرتاژ خبری

سفر به مشهد در رمضان

ارادت ایرانیان به امام هشتم شیعیان، به اندازه‌ای عمیق است که تورهای مشهد یکی از پرمخاطب‌ترین تورهای داخلی شناخته می‌شود. فرودگاه مشهد، دومین فرودگاه پرتردد ایران است و هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که در تمام فصول سال و در گرما و سرما مملو از زائران و عاشقان علی‌ بن موسی‌الرضا هستند. اما مسلماً تورهای مشهد در ماه رمضان لطف دیگری دارند!

سفر به مشهد در ماه مبارک رمضان، از آن دست سفرهایی‌ست که علاقمندان بسیار زیادی دارد و عاشقان زیارت علی‌بن موسی‌الرضا از سراسر ایران خود را به این شهر می‌رسانند. اما شاید بسیاری از زائران هم نتوانند به آرزوی خود برسند و شاید به همین دلیل باشد که مشهد در ماه مبارک رمضان خلوت‌تر از ماه‌های دیگر می‌شود. مسلماً دلیل این اتفاق، محدود شدن تورهای مشهد نیست و دلیل مهم دیگری دارد.

 

رپرتاژ خبری

 

دلیلی که بسیاری از گردشگران را از سفر به مشهد در ماه رمضان منصرف می‌کند، بدون شک الزام برای قصد ده روزه سفر در این ماه است. می‌دانیم که به منظور باطل نشدن روزه‌، قصد سفر در این ماه باید ۱۰ روزه باشد و این نکته‌ای‌ست که فی‌نفسه کارمندان را از لیست مسافران مشهد خط می‌زند! عجیب نیست که اکثر همراهان تور مشهد در ماه مبارک رمضان، افراد پابه‌سن‌گذاشته‌تر و بازنشستگان هستند.

اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، تورهای ارزان مشهد در ماه رمضان هستند؛ قیمت تور مشهد در ماه رمضان بسیار افت می‌کند و با این حال تمام پروازها به حال سابق انجام می‌شوند و مسافران مشهد می‌توانند گاه با یک سوم قیمت ماه‌های دیگر از پروازهای مشهد بهرمند شوند. این مهم تأثیر شگرفی بر قیمت تورهای مشهد خواهد گذاشت و موقعیت بسیار خوبی را برای کسانی که علاقمند به سفر ارزان به مشهد هستند فراهم می‌کند.

 

رپرتاژ خبری

 

از طرفی، هتل های مشهد هم که در ماه مبارک رمضان مخاطبان کمتری دارند، دست به اقداماتی برای جذب مسافران می‌زنند که بدون تعارف، تمام آن‌ها به سود مسافران مشهد تمام خواهند شد. تخفیف‌های خوبی در انتظار مسافران رمضانی مشهد خواهد بود و رزرو هتل‌های مشهد برای ۱۰ شبانه‌روز، این تخفیف‌ها را افزایش خواهند داد. البته مراکز اقامتی دیگری هم در مشهد وجود دارد که تقریباً اکثر مسافران مشهد از آن‌ها اطلاع دارند. این مراکز که هتل‌آپارتمان‌ها، سوئیت‌ها و انواع و اقسام خانه‌ها را شامل می‌شوند هم در ماه رمضان قیمت‌های بسیار مطلوبی را به عنوان اجاره در نظر می‌گیرند و زائران امام رضا (ع) را از اندیشه در مورد چند و چون قیمت‌ها و امکانات اقامت، بی‌نیاز می‌سازند.

بهتر است گردشگران بدانند که سفر به مشهد در ماه رمضان، حال و هوای بسیار غریبی دارد و صحن و سرای اما هشتم شیعیان پر از احساساتی ناشناخته و ناب است. مطمئناً این احساسات را عاشقان آن حضرت بهتر درک می‌کنند. تمام شرایط برای سفر به مشهد در ماه رمضان استثنایی است؛ پس اگر توانایی ۱۰ روز بریدن از فضای روزمره‌تان را دارید، شک نکنید که مشهد مقدس بهترین انتخاب خواهد بود.