اخبار گردشگری

بیش از یک هزار شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۵۰ شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

به گزارش ایسنا، بهمن عسگری سوادجانی ۱۶ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد : این اداره کل نقش مهمی در راستای توسعه اقتصادی و محورهای توسعه استان ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سال گذشته یک هزار و ۵۰ شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری ایجاد شد.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ نقطه گردشگری در استان، افزود: ایجاد و راه‌اندازی ۱۲ باغ گردشگری به منظور جذب گردشگر، توسعه خانه‌های مسافر برای نخستین بار و افزوده شدن ۷۶ خانه مسافر، توسعه واحدهای اقامتی به تعداد ۱۵ مورد، ایجاد دو هزار و ۴۰۰ تخت اقامتی و راه‌اندازی هفت اقامت بوم‌گردی در استان از برنامه‌های حوزه گردشگری است.

عسگری گفت: در حال حاضر به تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان ۲۰ مورد اضافه و هفت مرکز مجوز رزرواسیون و اطلاع‌رسانی برای مناطق گردشگری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از راه اندازی مجتمع‌های تفریحی توریستی خبر داد و گفت: دهکده گردشگری دیمه که به دهکده سلامت معروف است از مناطق نمونه گردشگری استان محسوب می‌شود.

عسگری راه‌اندازی مجتمع گردشگری مهتاب چغاخور، ایجاد شرکت تعاونی فردوس تهلیجان، ایجاد مجموعه اقامتی، سرگرمی و تفریحی سیتی سنتر در منظریه را از برنامه‌های سال جاری در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: طرح گردشگری دهکده المپیک در سامان با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و گرفتن مجوز در حال اجرا است.

وی با اشاره به حوزه گردشگری ورزشی استان، تصریح کرد: استان قابلیت‌های بالایی در حوزه ورزشی دارد که انجام فعتالیت‌های ورزشی در دوپلان از پروژه‌های سال جاری این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مرمت پل زمانخان، ساماندهی کانون گردشگری دیمه و برگزاری برنامه تور گردی از برنامه های حوزه مرمت میراث فرهنگی است که در جذب گردشگر نقش مهمی دارند.

عسگری با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود پنج هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی، چین و کره وارد استان شد، تصریح کرد: احداث اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌های مسافر در افزایش تعداد گردشگران به استان موثر است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان به حوزه گردشگری می‌توانند با ۲۵ درصد آورده خود و مابقی از طریق دریافت تسهیلات در ایجاد سفره‌خانه‌ها، هتل، اقامت‌های بوم‌گردی و … سرمایه‌گذاری کنند و اشتغال مناسب را ایجاد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تهیه طرح گردشگری در استان، گفت: بایستی سالانه از طرف دولت اعتباراتی به این طرح اختصاص یابد که در سال جاری سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به منطقه مشایخ اختصاص یافته است.

وی افزود: طی سال جاری توسط بخش خصوصی یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری این استان جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این اداره کل در میان ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه شاخص‌های مختلف رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

بیش از یک هزار شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

بیش از یک هزار شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ایجاد شدبیش از یک هزار شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ایجاد شدبیش از یک هزار شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ایجاد شداضافه به لیست علاقمندی ها