اخبار گردشگری

صنعت گردشگری با امنیت پایدار توسعه می یابد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، یوسف جهانی پور روز سه شنبه در نشست کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی افزود: تامین امنیت در مرزها و داخل کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید از تمامی فعالان این حوزه قدردانی کرده و برای حراست از دستاوردهای آنان اقدام کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: باید با هماهنگی بین دستگاهی از امنیت این نعمت بزرگ در جهت کمک به صنعت گردشگری استفاده کرده و سهم خود را از گردشگری جهان افزایش دهیم.
جهانی پور با بیان اینکه امنیت کشور ایران در منطقه زبانزد است، افزود: امنیت مهم ترین و اصلی ترین مولفه در صنعت گردشگری محسوب می شود به گونه ای که کشور ترکیه به خاطر فقدان امنیت با اختلال در این صنعت مواجه شده است.
جهانی پور اظهار کرد: رونق صنعت گردشگری در هر کشور نشانگر میزان ثبات و امنیت آن کشور است، چون امنیت گردشگری در هر کشور به پیش بینی،پیشگیری و مقابله با تهدیدات و خطرات احتمالی تعریف و خلاصه می شود.
جهانی پور گفت: در استان قزوین شاهد کاهش ۲۶ درصدی انواع جرائم در مقایسه با گذشته هستیم که مرهون تلاش اعضای شورای تامین امنیت و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و نقش برجسته نیروی انتظامی در این خصوص است.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم تامین امنیت گردشگران، ادامه داد: در این راستا با تلاش دستگاه های مختلف و دیپلماسی خارجی فعال موفق شدیم ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کرده و گام های اساسی در این زمینه برداریم.
مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: باید در تعامل و برخورد با گردشگران از رفتارهای نادرست اجتماعی،بی احترامی و توهین پرهیز کرده و بسترهای لازم برای تامین امنیت و آرامش روحی و روانی گردشگران را در همه مراحل ورود و خروج فراهم سازیم.
وی در ادامه به ساماندهی تورهای گردشگری اشاره کرد و گفت:باید ساز و کاری ایجاد شود که از تبلیغات غیر مجاز تورهای گردشگری جلوگیری شود تا سوء استفاده و تقلب را در این زمینه شاهد نباشیم.
جهانی پور در پایان بر رسیدگی و ساماندهی وضعیت تردد و اسکان گردشگران کوله ای به ویژه در منطقه الموت تاکید کرد و گفت: در این راستا اداره حمل و نقل پایانه ها و شهرداری باید شرایطی را فراهم کنند که از لحاظ امنیتی مسافران این مسیرها احساس آرامش داشته و بتوانند بدون دغدغه خاطر در طول مسیر تردد نمایند.
۶۱۰۱*۳۰۱۳
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین