اخبار گردشگری

توسعه بوم گردی از سیاست های موفق دولت یازدهم است

سیدمحسن دلبری روز چهارشنبه در آغاز عملیات اجرایی کمپ کویرگردی در منطقه نمونه گردشگری تالاب میقان اراک افزود: درحال حاضر به غیراز گردشگران روستایی، بسیاری از گردشگران خارجی نیز از طرح بوم گردی استقبال کرده و نسبت به آن علاقه نشان داده اند.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم به منظور ارتقای شاخص های گردشگری اقدام به فراهم کردن زیرساخت های هتلداری و اقامتی کرده و در این زمینه به اندازه تمام دوران هتلداری در ایران، طرح های ساخت اقامتگاه های توریستی ۴ و ۵ ستاره در چهار سال اخیز آغاز شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت به دنبال توسعه گردشگری به عنوان عامل افزایش اشتغال در جامعه است و می کوشد با همه توان این مهم را اجرایی کند.
دلبری افزود: توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال اولویت مهم دولت تدبیر و امید است که با همکاری این سازمان و بخش خصوصی در برنامه های پیش رو مورد توجه قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: طرح کمپ های گردشگری در ۱۴ نقطه کشور با نام ۱۴ معصوم (س) ساخته می شود که یک نمونه در استان مرکزی و در کویر میقان اراک است.
سیدمحمد حسینی افزود: عملیات اجرایی این طرح در روستای طرمزد با حدود ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و در مساحتی بالغ بر پنج هزار مترمربع ایجاد می شود.
وی بیان کرد: مدت زمان اجرای این طرح ۲ سال برآورد شده و با طرحی همخوان با روستا و اکوسیستم منطقه ساخته خواهد شد.
وی اظهار کرد: پتانسیل های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این منطقه باعث شده گردشگران زیادی برای حضور در این حوزه گردشگری علاقه مندباشند و از این رو ساخت اقامتگاه های بوم گردی و اکوکمپ های گردشگری به یکی از نیازهای گردشگری بدل شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: طرح اقامتی در منطقه نمونه گردشگری تالاب میقان اراک از نقشه و شرایط این کمپ ها در نقاط دیگر کشور تبعیت می کند.
به گزارش ایرنا، تالاب و کویر میقان در شمال شرقی اراک در دشت فراهان واقع شده و گیاهان قره داغ در ضلع جنوبی این مسیر نمایان است.
این تالاب با وسعتی حدود ۲۵ هزار هکتار در ۱۵ کیلومتری شمال شرق اراک و در جنوب غربی شهر داود آباد واقع شده و یکی از ۱۰ تالاب مهم کشور است.
یکی از ظرفیت های بکر تالاب میقان اراک مهاجرت شمار بسیاری از پرندگان در فصل سرد سال است که چشم اندازی دیدنی را ایجاد می کند، هر سال بین ۱۲ تا ۳۰ هزار انواع پرندگان مهاجر از جمله درنا در این تالاب میزبانی می کند.
بیش از ۶۰ درصد پرندگان استان و ۱۶ درصد پرندگان کشور در این تالاب زندگی می‌کنند و می توان گفت که میقان یکی از کانون های قوی پرنده نگری است.
علاوه بر این منظره بکر،آب تالاب نیز آبی متمایل به قرمز رنگ است که دلیل آن وجود نوعی جلبک تک سلولی به نام دونالیلا است که مقاومت بالایی نسبت به شوری آب دارد.
تالاب کویری میقان اراک زیستگاه ۱۴۰ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شود.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین