اخبار گردشگری

تصاویر:گردشگران آلمانی و سفر با خودرو عجیبشان به شیراز!

گزارش:حاجیه جعفرزاده/مترجم: پرنیا پورگهنوجی|

این روزها اگر در خیابان های شیراز با خودرویی که چمن کاری شده مواجه شدید، تعجب نکنید؛ این خودرو متعلق به زوجی آلمانی است که از سال ۲۰۱۱ سفرشان به دور دنیا را آغاز کردند و حالا به شهر شیراز رسیده اند.

به گزارش “توریسم آنلاین”، «توبی» و «کارولین» زوج آلمانی هستند که از ۶ سال قبل سفر به دور دنیا را آغاز کرده اند و آن طور که گفتند تاکنون در بیش از ۱۰ کشور اقامت داشته اند و پسرشان «مکس» نیز در استرالیا و ۳ سال قبل به دنیا آمده است.

گردشگران آلمانی و سفر با خودرو عجیبشان به شیراز!
گردشگران آلمانی و سفر با خودرو عجیبشان به شیراز!
گردشگران آلمانی و سفر با خودرو عجیبشان به شیراز!
گردشگران آلمانی و سفر با خودرو عجیبشان به شیراز!
  عکس ها از:محمد امین دهقانیان

درخصوص جزئیات این سفر، توبی به خبرنگار ما گفت: این سفر را به همراه همسرم و با دوچرخه آغاز کردیم اما ۳ سال قبل با به دنیا آمدن پسرم مکس، با خرید یک خودرو (ون) و سبزکردن آن با چمن های مصنوعی، سفرمان را ادامه دادیم.
این گردشگر آلمانی که فیزیوتراپ است، ادامه داد: هدف ما از چمن کاری کردن خودرو در واقع سبز دیدن جهان است و قصد داریم با این نماد به مردم دنیا آرامش و مهربانی را هدیه کنیم.

توبی اضافه کرد: طی ۶ سال گذشته از کشورهای هلند، لیتوانی، روسیه، بلغارستان، استرالیا، نپال، هند، پاکستان و افغانستان گذر کردیم و با آداب و رسوم مردم این کشورها آشنا شدیم، اما مردم ایران مهمان نوازترین و شادترین مردم دنیا هستند.

وی افزود: ایرانیان به خصوص شیرازی ها، مردمانی مهربان و بافرهنگ هستند و خیلی سریع با گردشگران خارجی ارتباط برقرار می کنند و با آنها صحبت می کنند.

توبی با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: با ورود به ایران با خانواده هایی آشنا شدیم که به اصرار ما را به منزلشان برده و از ما پذیرایی کردند و حتی یکی دو روزی هم از ما میزبانی کردند.
این گردشگر آلمانی اضافه کرد: مردم ایران با مهمان نوازی شان، گردشگران را شیفته خود می کنند و بهترین میزبانان دنیا هستند.

در ادامه این گفت وگو، کارولین نیز به خبرنگار ما گفت: من معمار هستم و عاشق سفر و وقتی شوهرم (توبی) پیشنهاد سفر به دور دنیا را داد بدون فکرکردن پذیرفتم.

وی افزود: دستاورد این سفر ۶ ساله، شناخت فرهنگ و آداب و رسوم ملیت های مختلف بوده است، اما باید به صراحت بگویم که ایران سرزمینی متفاوت و بسیار زیبا با جاذبه های منحصربه فرد و بی نظیر است که در هیچ کجای دنیا چنین آثار و تمدنی و همچنین مردمانی مهربان پیدا نمی شود.

این معمار آلمانی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر تامین هزینه های سفرشان، گفت: برای تامین هزینه های سفر، قهوه و یا روغن های گیاهی دست ساز می فروشیم، اما در برخی شهرها نیز مردم از نظر مالی به ما کمک های بسیاری کرده اند.

کارولین اضافه کرد: پس از دیدن جاذبه های گردشگری ایران، قصد داریم از مرز ترکیه به آلمان بازگردیم و در واقع سفرمان را به پایان برسانیم . شاید در آینده ای نزدیک دوباره سفری دیگر را آغاز کنیم.

بنابر این گزارش، این زوج آلمانی دو روز قبل به شیراز آمدند و قرار است چند روزی در این شهر بمانند و با جاذبه های گردشگری شهرمان آشنا شوند . این در حالی است که برادر توپی که به گفته خودش «فیلیپس» نام دارد و برنامه ریز کامپیوتر است برای دیدن این زوج با هواپیما از آلمان به شیراز آمده و قرار است تا زمانی که آنها در شیراز هستند نزدشان بماند و سپس به کشورش بازگردد.

گفتنی است این زوج آلمانی مسلط به زبان انگلیسی هستند و با واژگان ایرانی نیز آشنایی دارند، از طرفی تمایل بسیاری به یادگیری این زبان نیز داشتند چرا که طی گفت وگو با خبرنگاران ما، با زبان فارسی تاکید کردند که عاشق مهمان نوازی ایرانیان هستند و شیراز شهری بی نظیر و منحصربه فرد در دنیا است.

+ ۳ مخالفم – ۰