اخبار گردشگری

جزیره ی بالی، بهشت گمشده ی خدایان بر روی زمین


جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۱٫ معبد اولو واتو (Uluwatu Temple)

تصور کنید که یک صخره سنگ آهک ناهموار بزرگ در ارتفاع ۷۰ متری از اقیانوس هند با معبدی نشسته بر روی آن، که بیشتر شبیه به یک صحنه از داستانی مرموز است، مقابل روی شماست. معبد اولو واتو که با نام پورا لوهور (Pura Luhur) نیز شناخته می شود از جمله دیدنی هایی ست که هنگام رفتن به تور جزیرۀ بالی، هرگز نباید بازدید از آن را فراموش کنید. این معبد در منطقۀ بوکیت (Bukit Peninsula) واقع شده و بنای باشکوه معبد، از قرن ۱۱ به بعد بارها بازسازی شده و گسترش یافته است و در بین مسافران بعنوان یکی از نقاط خوب گشت و گذار در جزیرۀ بالی شناخته شده است. اگر به صخره هایی کمی بالاتر از معبد صعود کنید، پاداش شما تماشای صحنه ای است که نفس تان را در قلبتان محبوس می کند: غروب خورشید رو به معبد. با ثبت‌نام در تور لحظه آخری بالی قطعاً می‌توانید با کمترین قیمت از سفری دلپذیر لذت ببرید.


جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۲٫ زمین پورا ناتا (Pura Tanah Lot)

دیگر بنای باشکوه شکل گرفته از سنگ، معبد محبوب پورا ناتا است. هرکس به تور جزیرۀ بالی برود و ازین بنای معنوی دیدن کند، قطعا آرامش عجیب و مثال زدنی آن را شاخصۀ ویژه ی این نقطه از جزیره ذکر خواهد کرد. این معبد از جهت فرهنگی و اسطوره شناسی نیز اهمیت بسزایی دارد و یکی از ۷ معبد مهم در بین معابد حلقه وار جنوب غربی بالی ست. خاصیت شگفت انگیز این معبد این است که اگر سفر شما با کوتاه شدن طول جزر و مد متقارن شود، راه رفتن روی آب می تواند تجربۀ بازدید شما از تور جزیرۀ بالی را تکمیل کند.



جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۳٫ معبد پورا اولون دونا براتان (Pura Ulun Danu Bratan)

 
دیگر معبد دیدنی جزیرۀ بالی که بر خلاف بقیه که بر روی تخته سنگ ها ساخته شده بودند، این یکی در لبۀ دریاچۀ براتان (Bratan) قرار گرفته است. زیبایی این معبد با انعکاس تصویرش در آب شفاف دریاچه دو چندان می شود. 



جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۴٫ دلفین های لُوینا (Lovina)

 
مسافرانی که تور جزیرۀ بالی را برای سفر انتخاب می کنند، از تفریح های آبی نیز استقبال خواهند کرد. لوینا یکی از بهترین مکان هاست برای قایق سواری و دیدن دلفین های بامزه. سپیده دم ساحل را ترک می کنید و به دنبال دلفین ها خواهید رفت هرچند ممکن است توریست های دیگری که هم هدف با شما هستند باعث شلوغی بشوند اما باید گفت که ارزشش را دارد زمانی که یک دلفینِ خوشحال را ببینید که از آب بیرون پریده است. لوینا هم چنین جاذبه های دیگری دارد از جمله دیدن دوره گردها و خنک شدن زیر کولر کافه های محلی بهمراه شنیدن موسیقی زنده.



جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن


۵٫ اوبود (Ubud)

محال است کسی را بیابید که به تور جزیرۀ بالی رفته باشد، اما از قلب تپنده و پرانرژی جزیرۀ بالی، یعنی همان اوبود غافل شده باشد. جایی که از بهترین های بالی ساخته شده است اعم از طبیعت، فرهنگ و مردم، معابد و موزه ها، برنج و غیره. جایی پر از فعالیت های هیجان انگیز و ماجراجویانه. از همراهی با یک تور دوچرخه سواری گرفته تا پخت و پز غذاهای محلی، قایق سواری روی آب های سفید، خرید در بازارهای رنگارنگ محلی، فعالیت های فرهنگی در فضای باز، استراحت و یوگا. همانطور که می بینید اوبود ذره ای از هر چیزی است که برای هرکسی. تور لحظه آخری بالی را از دست ندهید اگر بدنبال ماجراجویی هستید.


جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۶٫ جشن در ساحل کوتا (Kuta)

کوتا محبوب ترین ساحل در جزیرۀ بالی است. به این معنی که شما خیالتان از بابت یافتن زندگی و جشن در این نقطه راحت خواهد بود. پس اگر بدنبال معاشرت، جشن و پایکوبی جمعی و گذراندن لحظات شاد هستید به تور جزیرۀ بالی بروید و در ساحل کوتا به مقصودتان برسید. در آنچا طیف وسیعی از مکان ها با فضاهای مختلف، برای مسافران با بودجه های مختلف وجود دارد.


جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۷٫ ساحل خصوصی نوسا دوآ (Nusa Dua)

اگر کمی بیشتر، بودجه برای فراغت دارید، در جایی چون ساحل نوسا دوآ تفریح کنید که پر از هتل ها و استرحتگاه های کیفیت بالا است. اجر شما، آرام گرفتن در نور زیبای خورشید است در حالیکه به آرامی با آب دریا خیس می خورید. این مکان براه ماه عسل یا افرادی که بدنبال فضای خلوت و آرامش بخش هستند یک گزینۀ ایده آل است.


جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۸٫ کوهنوردی و صعود، قلۀ کوه باتور کالدرا (Batur caldera)

در یک کوهستان در شرق جزیرۀ بالی، یک کوه ۱۷۰۰ متری با آتشفشانی بیدار، چشم براه کوهنوردانی است که تشنۀ فتح قله های آتشفشانی هستند. برنامۀ پیاده روی و کوه پیمایی معمولا قبل از ساعت ۴ صبح شروع می شود و تا ساعت ۶ صبح و تماشای طلوع زیبای خورشید ادامه می یابد. این پیاده روی آسان و مفرح، طرفداران زیادی در بین افراد حاضر در تور جزیرۀ بالی پیدا کرده است.


جزیرۀ بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

۹٫ مزرعۀ قهوه در بالی پولینا (Bali Pulina)

نشستن در جایی مشرف به مزارع پی در پی قهوه و قدردانی بخاطر هر فنجان قهوه. جایی که انواع و اقسام چای و قهوه برای مسافران سرو می شود. اگر از عاشقان قهوه هستید به این محل بیایید تا به یک تجربۀ غایی از قهوه برسید.