تور خارجی

آسیا باید ۲۶ تریلیون دلار بر روی زیرساخت هزینه کند

بانک توسعه آسیایی هشدار داد کشورهای آسیایی برای مبارزه با فقر، رونق رشد اقتصادی و مقابله با تغییرات جوی باید ۲۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ بر روی زیرساخت هزینه کنند.

به گزارش ایسنا، این وام دهنده در گزارشی با عنوان “تامین نیازهای زیرساخت آسیا” اعلام کرد دولتها در بعضی از فقیرترین کشورهای جهان باید در همه بخشها از حمل و نقل و مخابرات تا نیرو و آب و فاضلاب سرمایه گذاری کنند.

بانک توسعه آسیایی در ادامه این گزارش افزود: با وجود رشد زیرساخت داخلی در دهه‌های اخیر، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر به برق دسترسی ندارند، ۳۰۰ میلیون نفر از دسترسی به آب آشامیدنی محروم هستند و حدود ۱.۵ میلیارد نفر فاقد بهداشت اولیه هستند.

تاکهیکو ناکائو، رییس بانک توسعه آسیایی در بیانیه ای به همراه این گزارش اعلام کرد تقاضا برای زیرساخت در سراسر آسیا و اقیانوسیه از عرضه کنونی فراتر رفته است.

آسیا به زیرساخت جدید و ارتقا یافته ای نیاز دارد که معیار جدیدی برای کیفیت تعریف کند، به رشد اقتصادی کمک کند و به چالش جهانی فوری که تغییر جوی است، پاسخ دهد.

این بانک اعلام کرد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ بیش از ۱.۷ تریلیون دلار در سال مورد نیاز است که دو برابر ۸۸۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده در حال حاضر است.

طبق گزارش این وام دهنده مستقر در مانیل، ۱۴.۷ تریلیون دلار از این پول باید صرف نیرو شود در حالیکه ۸.۴ تریلیون دلار باید برای حمل و نقل، ۲.۳ تریلیون دلار باید برای مخابرات و ۸۰۰ میلیون دلار برای آب و فاضلاب هزینه شود.

از کل مبلغی که سالانه باید بر روی زیرساخت هزینه شود، ۲۰۰ میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات جوی، انرژی تجدیدپذیر و حمل و نقل عمومی صرف شود اما شکاف زیرساخت قابل توجهی در ۴۵ کشور وجود دارد.

با این همه این هشدار در حالی اعلام می شود که بسیاری از اقتصادهای این منطقه با کندی اقتصاد جهانی در کشمکش هستند و همزمان، نگرانیهای رو به رشدی نسبت به اتخاذ سیاستهای حمایت گرایانه از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا وجود دارد.

در حالیکه کشورهای متعددی در منطقه شامل هند، اندونزی و فیلیپین، صدها میلیارد دلار برای برنامه‌های ساخت و ساز جدید وعده داده اند، مشکلاتی مانند کاغذبازی و فساد مانع این روند شده اند.

تحلیلگران همچنین می گویند دولتها باید بدنبال فاینانس خصوصی برای کمک باشند. استفاده از سرمایه خصوصی برای تامین فاینانس مورد نیاز که با فاینانس دولتی قابل تامین نیست، همچنان چالش بزرگی به شمار می رود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک توسعه آسیایی در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد و ۶۷ کشور در آن سهم دارند که ۴۸ کشور در آسیا هستند. این بانک ۱۶.۳ میلیارد دلار وام و کمک در سال ۲۰۱۵ اعطا کرد که رکورد بالایی محسوب می شود.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین