تور خارجی

امسال ۲۰۰ هزار نفر در تهران آموزش مهارتی دیدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: امسال در تهران ۲۰۰ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند و ۲۰ هزار نفر در سراسر کشور نیز از طریق آموزش‌های سیار، آموزش مهارتی دیدند.

مجید تهرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای هدفگذاری آموزشی خود امسال در سطح استان تهران برای ۲۰۰ هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شد که بیش از ۴۰ هزار نفر از آنها در مراکز دولتی و مابقی در مراکز خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد آموزش دیدند.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰۰ آموزشگاه خصوصی و ۲۷ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای در سطح استان، افزود: آموزشگاه‌های آزاد علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی، توسعه گسترده‌ای هم در حرفه‌ها دارند به نحوی که در بخش مراکز دولتی ۶۰ تا ۷۰ حرفه آموزش داده می‌شود ولی در بخش کارگاه‌ها و مراکز خصوصی تعداد حرفه‌هایی که آموزش می‌دهیم ۵۷۱ حرفه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران به استقبال جوانان و کارجویان از آموزش‌های مهارتی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با توجه به رویکرد تقویت بخش خصوصی در سطح استان تهران، هدفگذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال آینده بیش از سال جاری باشد.

وی در ادامه به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سیار در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: تعهد امسال سازمان فنی و حرفه‌ای در بحث آموزش‌های سیار ۲۰۰ هزار نفر است که بخش اعظمی از آن محقق شده است. در سطح استان تهران نیز با توجه به وجود مناطق روستایی امسال توانستیم ۲۰ هزار نفر ساعت را از طریق آموزش‌های سیار پوشش بدهیم و درصددیم امکاناتی را فراهم کنیم که در سال ۹۶ نیز این آموزشها توسعه پیدا کند.

تهرانیان تصریح کرد: به دلیل آنکه در تمام نقاط کشور امکان احداث مراکز و کارگاه‌های آموزشی وجود ندارد، تجهیزات و امکانات پرتابل در ماشین‌ها تعبیه می‌شود و آموزش‌ها از طریق مربیان فنی و حرفه‌ای به شکل سیار و با حضور در محل‌ها به افراد داده شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در آموزش‌های سیار به جای آنکه کارآموزان وارد کارگاه شوند و آموزش ببینند کارگاه‌های آموزشی به شکل سیار در محل‌ها و مناطق مورد نظر حضور یافته و آموزش‌های لازم را عرضه می‌کنند.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین