رپرتاژ خبری

طراحی کمپین تبلیغاتی

طراحی کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی در اصل به برنامه ریزی جامع و هماهنگ و منسجمی می گویند که برای تبلیغات یک محصول از یک شرکت توسط آژانس های تبلیغاتی صورت می گیرد.
طراحی کمپین تببلیغاتی به مخاطب و نیاز های مخاطبین و بازار بستگی دارد.
کمپین تبلیغاتی باید دارای اجزا و مجموعه های مرتبط بوده تا با زمان بندی مناسب بتواند اهداف بازاریابی را میسر سازد و محصول مورد نظر خود را به بهترین شیوه به فروش رساند.
وظایف ذکر شده می تواند به عهده ی یک شخص خبره و یا یک کانون تبلیغاتی واگذار شود.
کمپین های تبلیغاتی می بایست از افراد متخصص در زمینه های متفاوت استفاده کند و همچنین از رسانه های جمعی برای تبلیغات استفاده کند تا بازدهی تبلیغات افزایش یابد.
اکثر روش هایی که کانون تبلیغاتی از آن برای بازاریابی محصولات شما استفاده می کنند با روش های سایر کانون های تبلیغاتی تفاوت های عمده ای دارد اما میت وان گفت چندی از این روش ها در همه ی کانون های تبلیغاتی یکسان و متشابه می باشد.

مراحل تهیه یک کمپین تبیلغاتی چیست؟

۱-    برای بازارایابی برنامه ریزی نمایید

شما به وسیله برنامه ریزی می توانید هدف های خود را به خوبی شناسایی کنید.
شما با آفرینش یک برنامه ریزی مناسب اطلاعات زیادی در باره ی شرکت خود ، جایگاه رقیبان و نحوه ی تبلیغات برای شرک خود بدست خواهید آورد.
دانستن نحوه ی تبلیغات برای شرکت شما یکی از ارکان مهم تبلیغات است.

۲-    یک طرح عملیاتی ایجاد نمایید.

به جد داشتن یک طرح بازاریابی برای شرکت خود یک طرح عملیاتی باید اتخاذ نمایید ؛ این عمل به شما کمک میکند تا بفهمید که افرادی که مستقل کار می کنند و یا شرکت های تبلیغاتی چگونه طرح هاو نقشه های عملی خود را به اجرا می گذارند.
یک طرح عملیاتی اطلاعات لازم را به شما میدهد که میتوانید در استراتژی تبلیغاتی شرکت خود از آن استفاده نمایید.

۳-    بودجه تبلیغات خود را مشخص کنید.

نحوه ی تبلیغات و کیفیت تبلیغات شما با به سقف بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید وابسته می باشد.
اما باید به یاد داشته باشید همین بودجه ای را که برای تبلیغات در نظر دارید به بهترین نحوه استفاده نمایید.
سقف هزینه ای که برای یک محصول در نظر دارید به عواملی چون
نوع محصول ، رده سنیی مخاطب ، فرهنگ و مذهب مخاطب شما بستگی دارد.
نیازی نیست شما برای تبلیغات مبلغ زیادی هزینه کنید بلکه مهم این است که شما این مبلغ هرچند کم را درست و بهینه هزینه کنید تا بهترین بازدهی را بگیرید.

۴-    فرصت های سازگار با توان مالی خود را آشکار کنید

شما باید به گونه ای کمپین تبلیغاتی خود را اداره کنید که خود مدیر رسانه ی تبلیغاتی خود باشید.
شما می بایست بهترین مکان های تبلیغ خود را شناسایی کنید تا در موقیعت های مناسب تبلیغ خود را ارائه دهید.
درصورتی که بودجه ی تبلیغاتی شما کم است و یا قصد دارید مبلغ کمی را هزینه کنید می توانید به سراغ راه های فرعی که هزینه های کم تری نسبت به تبلیغات با راه های اصلی دارد بروید.

۵-    مخاطب و جامعه ی هدف شما چه کسانی هستند ؟

شما باید مخاطب و جامعه ی هدف خود را شناسایی نمایید.
زمانی که تبلیغات شما نتواند جامعه هدف را تحت تاثیر قرار دهد مطمئن باشید تبلیغات شما تاثیر گذار و مثبت نخواهد بود چه بسا این که منفی هم خواهد بود.
قبل از آفرینش نوع تبلیغ خود مخاطبان خود را به درستی شناساسی و بررسی و تحلیل نمایید.
شاید شما الآن شناختی تصویری و نسبی از ویژگی های مشتریان خود دارید ، اما شما در این مرحله می بایست دقیق تر مشخص کنید هدف این کمپین خاص شما کدام دسته و گروه از مشتریانتان می باشد.
برای مثال ممکن است مشتریان شما مادران دانش آموزان دبستانی و معلمان دبستان باشند، اما تعیین می‌کنید که در این کمپین خاص مخاطب هدف شما مادران دانش آموزان دبستانی است.

۶-    رسانه های مناسب خود را شناسایی نمایید.

شما می با یست توانایی آن را داشته باشید که بتوانید از همه ی رسانه های جهت تبلیغ خودو محصولات خود استفاده کنید و در این زمینه محدودیتی نداشته باشید.
به همه رسانه ها فکر کنید به جامعه هدف خود بیندیشید، به برنامه بازاریابی خود نگاهی بیندازید و نقش عملیاتی خود را ببینید سپس تصمیم بگیرید که چه رسانه ای برای تبلیغ و با توجه به هزینه شما بهترین است.
در بخشی از تبلیغات شما می توانید از ای میل های (email)   های تبلیغاتی استفاده نمایید و یا بلعکس یعنی شما شاید در بخشی از تبلیغات خود بتوانید از کاغذ های چاپی استفاده نمایید.
این به شما و موقعیت شما بستگی دارد که از چه نوع رسانه ای استفاده نمایید.

۷-    استفاده از افراد مستقل و خبره

از بکارگیری افراد مستقل و خبره نهراسید.
در صورتی که شما هزینه ی ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ندارید می توانید از افراد مستقل و خبره در زمینه ی تبلیغات خود استفاده نمایید ، زیرا این افراد خبره و حرفه ای هستند که می دانند چه چیز هایی می تواند یک تبلیغ خوب و موثر را تشکیل دهد.
اکثر این افراد متخصص در آژانس های هوایی کار کرده اند پس شما می توانید به تجربه ی آن ها اعتماد کامل داشته باشید.
طراحان خبره می توانند شما را با مراکز پخش کاغذ های ارزان و یا مراکز چاپ و تولید انبوه کاغذ های تبلیغاتی آشنا سازند تا شما از تخفیف های عمده ای بهره مند بشوید.

۸-    ثبات تبلیغات خود را حفظ نمایید.

اگر شما در هر رسانه مثلا تلویزیون یا رادیو یا مجلات و روزنامه کمپین های تبلیغاتی را اجرا می کنید سعی کنید حتما ثبات را در تبلیغات خود حفظ کنید تا موفق شوید.
یک گوینده ( ترجیحا مشهور و خبره ) و یک موزیک مناسب را برای تبلیغات خود مشخص کنید .
در تبلیغات چاپی از کاغذ ، رنگ ، فونت های مناسب و با کیفیت استفاده نمایید.
شعار تبلیغاتی را فراموش نکنید ، شعار تبلیغاتی در امر تبلیغات بسیار موثر است.
با این کار همه چیز را برای مشتری بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوینده و هر چیزی که به کمپین تبلیغاتی شما مربوط است تثبیت خواهید کرد.

۹-    تعداد تبلیغات

تبلیغاتی که شما به آن نیاز دارید تبلیغاتی است که پر تکرار باشد زیرا با این کار می توانید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید.
برای تبلیغات خود تصمیم گیری کنید مثلا بار اولی که تبلیغات خود را منتشر می کنید باید به این بیاندیشید که چند بار دیگر می توانید آن را تبلیغات کنید و یا اصلا تبلیغات بعدی شما به چه صورتی خواهد بود؟
برای موفقیت شما قبل از هر کار باید به این پرسش ها پاسخ درست و کامل و بر مبنای عقل دهید.

۱۰-    کتاب ها

زمانی که موارد بالا به شما کمکی نکرد و یا هنوز تعدادی سوال در ذهن شما بود و یا مشکلاتی را در مقابل خود می بینید کتاب های زیادی می توانید بیابید که در حل مسائل از آن ها استفاده کنید.
از عنوان های تازه منتشر شده استفاده کنید تا همواره در قله ی اطلاعات تبلیغات باشید

پس از طی مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی نوبت به اجرای صحیح آن می رسد .
که با توجه به شرایط و زمان مناسب می توانید از راهکارهای زیر بهره ببرید .
همراه کردن کمپین تبلیغاتی با حرکت های اجتماعی
کمپین شما باید از شرایط زمانی و اجتماعی جامعه بهترین بهره را ببرد و خودش را با جریان های اجتماعی و مناسبتی جامعه همراه کند .
بطور مثال در ماه مبارک رمضان بیشتر برندهای بزرگ یک کمپین تبلیغاتی با طرح هلال ماه رمضان برگزار می کنند .

 

طراحی کمپین تبلیغاتی

طراحی کمپین تبلیغاتی

نمونه کمپین تبلیغاتی

نمونه کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست

 

کمپین تبلیغاتی چیست

اطلاعات بصری بیشتر با استفاده از اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک‌ ها ابزار جدیدی برای انتقال اطلاعات زیاد در قالب تصاویر ساده می باشند . در اینفوگرافیک‌ دو عنصر مهم تبلیغات؛ یعنی طراحی گرافیک و کپی‌رایتینگ در کنار هم جمع می‌شوند. این کار باعث می‌شود پیامی که به شکل اینفوگرافیک انتقال پیدا می‌کند فرصت این را داشته باشد که علاوه بر پیامش با تصویر نیز توجه مخاطب را به خود جلب کند

محتوای خوب باز هم حرف اول را می زند

داستان کمپین تبلیغاتسی شما  باید جذاب، ساده ، تغییر دهنده نگرش و مهم‌تر از همه، قابل نقل و تعریف برای دیگران باشد. یکی از انگیزه‌های مهم انسانها برای یادگیری و استفاده از هر نوع محتوا، داشتن چیزی برای ارائه کردن به دیگران است. خواه در یک نشست دوستانه و خواه در یک جلسه رسمی کاری باشد.
در واقع برندها باید سراغ راهکارهای نوینی بروند. برند برتر از روش بازاریابی محتوایی استفاده می‌کند. در این شیوه بازاریابی، برند به جای  تکیه بر تبلیغ مستقیم و انتشار محتوایی مانند آگهی‌های متداول تبلیغاتی، با تهیه محتوای ارزشمند توجه مخاطبان را به‌ خود جلب می‌کند

جلب مشارکت همکاران

ارزش و ماندگاری یک کمپین تبلیغاتی به جامعیت آن و درگیر کردن برندهای شخصی و شرکتی با خودش هست .
ممکن است یک شبکه تبلیغات محیطی، تجربیات خاص خود را داشته باشد. ممکن است یک شرکت در حوزه‌ی تولید فیلم سینمایی بتواند شریک فکری خوبی باشد. ممکن است یک بازیگر فیلم، اعتبار زیادی داشته باشد که بتواند هم‌افزایی خوبی برای کار ایجاد کند و ده‌ها مثال دیگر. کمپین‌های تبلیغاتی، با مشارکت شکل می‌گیرند. این مشارکت ممکن است در مرحله‌ی ایده‌پردازی، اجرا، جذب مشتری و حتی تقسیم سود باشد. بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی، به دلیل عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های مشارکت ، شکست می خورند
جامعه هدف مشخص و کوچک
هر چقدر جامعه هدف را در کمپین مشخص تر نماییم اثربخشی آن بیشتر می شود . در حین اجرای کمپین گاهی اوقات هدف اصلی کمپین تحت الشعاع کمیت جامعه هدف قرار می گیرد و از اثربخشی آن می کاهد .
اینکه یک شهر به شکل گسترده زیر فشار تبلیغات قرار بگیرد را می‌توان کمپین تبلیغاتی دانست. اما اینکه بدون داشتن بودجه و امکانات گسترده، برنامه‌های خود را در تمام کشور توزیع کنیم، عملاً تبلیغ صرف خواهد بود.

این مطلب در حال به روز رسانی می باشد .

برای دریافت مشاوره در زمینه کمپین تبلیغاتی با شماره زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۴۲۱۱۵۲۰

 

منبع: پورتال تبلیغاتی کشور