رپرتاژ خبری

آینده کسب و کار به غول های کوچک اختصاص دارد

در ایالات متحده برنامه تلویزیونی یا روزنامه ای وجود نداشته که درباره آینده درخشان کسب و کارهای کوچک صحبت کند و اگر با برنامه‌ای برخلاف آن رو به رو شویم، قطعا جای تعجب دارد.

کسب و کار کوچک

رسانه فوربس همیشه درباره کسب و کارهای کوچک به صحبت می پردازد. حقیقتا آسان است که کسب و کارهای کوچک چرا در گفتگوها محبوب هستند و موردتوجه قرار می گیرند. در ایالات متحده تاکنون ۳۰ میلیون کسب و کار کوچک به وجود آمده که از مجموع آن ۶ میلیون نفر اشتغال به کار شدند. این میزان ۷۵ درصد مشاغل جدید ایالات متحده را شامل شده و بیش از ۵۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نیز از این میزان کسب و کار جاری می شود.
این به وضوح یک معامله روشن به شمار می رود و برای من نیز می تواند یک تمرکز مجدد روی کسب و کار کوچک ‌باشد. شواهد نشان می دهد که ما باید منتظر تغییر اقتصادی و اجتماعی در آینده باشیم. از آنجایی که قرن ۲۰ تنها ۴۰۰ کسب و کار کوچک را شامل می شد در قرن ۲۱ باید انتظار ۴ میلیون کسب و کار کوچک یا همان غول های کوچک بود.

سه عامل عمده برای تغییر وجود دارد:

۱- تغییر ساختار اقتصادی

ما در رکود بزرگ اقتصادی بیش از ۸ میلیون شغل را از دست دادیم. این حقیقتا غم انگیز است و برای آینده شغلی خطر بزرگی محسوب می شود. پیشرفت تکنولوژی در چند ده سال موجب شده تا افراد بسیاری باتوجه به مهارت خود شغلی را به وجود آورده و روی آن کار کنند.
این امر موجب شده تا افراد باتجربه و ماهری روی کار بیایند و به ایجاد کارآفرینی تصادفی بپردازند. همین کارآفرینان تصادفی به کسب و کارهای کوچک نیز می پیوندند.

۲- افزایش علاقه به محصولاتی خاص

ما قطعا خواهیم توانست برای محصولات خاص تقاضای چشمگیری بدست آوریم. فضای اینترنت بسیار گسترده بوده و روش توزیع بزرگی را در دسترس افراد قرار می دهد. با استفاده از رسانه های اجتماعی، شبکه ها و چندین راه دیگر این امر به آسانی محقق می شود.

۳- کاهش موانع راه

موانع سنتی با پیشرفت تکنولوژی تقریبا کم هستند. در گذشته اگر شما می خواستید کسب و کاری را شروع کنید با مشکلاتی چون یک نمای در حال توسعه، ترکیب و مشتریان بسیار قدرتمند رو به رو بودید. در حال حاضر یک کارآفرین می تواند با اتکا به Etsy, Shopify و آمازون کسب و کار خود را به راه اندازد.

چند چالش باقی می ماند

با وجود آن که کسب و کارهای کوچک رشد سریعی دارند اما کارهای بسیاری وجود داشته تا از ادامه این پیشرفت اطمینان حاصل کرد. آموزش کسب و کار عمومی در مدرسه به دانش آموزان، آنها را برای اقتصادی مدرن امروز آماده می سازد. ما همچنین نیازمند صاحبین کسب و کار با تجربه هستیم تا به سرعت بیشتری شاهد پیشرفت در کسب و کار باشیم.
در مرحله بعدی ما باید کارآفرینان کسب و کار کوچک را به توسعه و نوآوری در زمینه فناوری تشویق کنیم. صاحبان کسب و کار کوچک باید بتوانند که مسئولیت رسیدگی به فروش، بازاریابی، حسابداری، امور مالی و برخی دیگر را درک کنند. ۴ میلیونی های فوربس از نیروی کاری که بوسیله فناوری آموزش دیدند و به طور مستقل ارزش استثنایی دارند، محسوب می شوند.
در نتیجه ما باید انتظارات فرهنگی درباره مشاغل را تغییر دهیم. در گذشته ما مردم را به ایجاد مشاغل مادام العمر تشویق می کردیم که در شرکتی با زمینه خاص فعالیت کنند.

آینده به کسب و کارهای کوچک اختصاص دارد

ما می دانیم جهان در حال تغییر بوده و باید گذشته را کنار بگذاریم. درحال حاضر کارآفرینان حرفه ای باید دست به کار شوند و تغییر را برای دستیابی به موفقیت بیشتر آغاز کنند.
با تقویت فرهنگ کارآفرینی می توان تمام جمعیت را به شکل جدیدی تغییر داد. تمرکز بر انگیزه فردی، سواد مالی و تیزهوشی معمول می تواند طلوع یک راه جدید اقتصادی و انگیزه ای برای آینده باشد.
بله ما در راه دستیابی به اقتصادی موفق با چالش هایی رو به رو خواهیم بود. اما اگر در زمینه آموزش و پرورش تجدیدنظری حاصل کنیم قطعا کمک شایانی در ادامه توسعه و دستیابی به فناوری خواهد کرد. تعهد فرهنگی موجب روحیه ای برای کارآفرینی می شود و از این یک کسب و کار کوچک به اقتصادی بزرگ در آینده تبدیل خواهد شد.

آینده متعلق به ایالات متحده و کسب وکارهای کوچک آن است.

منبع : پرتال تبلیغات کشور