تور خارجی

‌۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در احداث نیروگاه خورشیدی

وزیر نیرو از ایجاد ۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدید شونده در کشور خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در احداث نیروگاه خورشیدی در سطح کشور خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان شنبه ۱۶ بهمن در حاشیه بازدید از نیروگاه هفت مگاواتی خوردشیدی استان همدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده است حداقل ۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدشونده که عمدتا خورشیدی و بادی است، در سطح کشور احداث شود.

وی افزود: در گذشته بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور یک مگاواتی بود که امروز دو نیروگاه خورشیدی استان همدان با ظرفیت ۱۴ مگاوات به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی دیگر با ظرفیت هفت مگاوات به طور همزمان در همدان آغاز می‌شود.

وی درباره نیروگاه خورشیدی همدان نیز گفت: برای این نیروگاه از کشورهای آلمان و ایرلند به صورت مشترک سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

کشور با سرعت به سمت گسترش نیروگاه‌های خورشیدی حرکت می‌کند

چیت‌چیان با اعلام اینکه به فاصله چند هفته نخستین نیروگاه ۱۰ مگاواتی در استان اصفهان وارد مدار خواهد شد، عنوان کرد: کشور با سرعت به سمت گسترش نیروگاه‌های خورشیدی حرکت می‌کند.

وی از مزایای نیروگاه خورشیدی سخن گفت و تصریح کرد: نیروگاه‌های خورشیدی فاقد آلودگی بوده و این امکان را دارد تا در اندازه‌های بزرگ و کوچک متناسب با نیاز کشور احداث شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی با راندمان بالایی برق تولید می‌کند و به‌زودی شاهد گسترش این نوع نیروگاه‌ در کشور هستیم، اظهار کرد: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور سرعت یافته و به‌زودی ایران نقش مهمی در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت.

۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در احداث نیروگاه خورشیدی

وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم به‌زودی شاهد سه  میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی در کشور باشیم، تصریح کرد: در ایام دهه فجر افتتاح سه سد، آبگیری شش سد، افتتاح سه نیروگاه فسیلی علاوه بر نیروگاه‌های خورشیدی و آغاز عملیات اجرایی دو طرح فاضلاب را خواهیم داشت.

به گفته چیت‌چیان، در ایام دهه فجر ۱۳۷۵ روستا به روستاهای دارای آب شرب اضافه می‌شود و ۵۲۵ روستا دارای شبکه برق خواهند شد.

وی درباره سرنوشت پروژه انتقال آب از سدتالوار به استان همدان نیز خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه متوقف نشده اما در حال مطالعه برای تأمین آب آن هستیم که نتایج مطالعات پس از اتمام اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین