تور خارجی

آغاز فعالیت آزمایشی اتوبوسهای خودران در پاریس

پاریس با استقبال مقامات فرانسوی از انقلاب خودروهای اتوماتیک، نخستین آزمایش اتوبوسهای بدون راننده را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، این خودروهای برقی که قادر به حمل حدود ۱۰ نفر هستند، به منظور ایمنی در یک مسیر ویژه بر روی پلی که دو ایستگاه راه آهن را به شرق مرکز شهر متصل می کنند، بکار گرفته شده‌اند.

ژان لویی میسیکا، معاون شهردار پاریس به خبرنگاران اظهار کرد: خودروهای اتوماتیک به منزله انقلاب برای هر شهری در جهان هستند و در ۲۰ سال آینده فضای شهری و عمومی را به شکل تماشایی تغییر خواهند داد.

تست این خودروها به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت و نخستین مرحله از حرکت به سوی استفاده از خودروهای خودران در پاریس است.

الیزابت بورن، مدیر شبکه حمل و نقل پاریس اظهار کرد وی در نظر دارد از این اتوبوسهای خودران برای متصل کردن خانه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن در حومه شهر استفاده کند.

با این همه پیشرفت خودروهای خودران که از مجموعه‌ای از دوربین‌ها و رادارها بهره می گیرند، با مجموعه‌ای از موانع رگولاتوری و اقتصادی روبروست و سیاستگذاران با بهبود این فناوری و گسترش آن ناچار خواهند شد به این مسائل بپردازند. یکی از این مسائل وضعیت راننده اتوبوسها خواهد بود.

معاون شهردار پاریس به خبرگزاری فرانسه گفت: باید از هم اکنون به فکر آموزش راننده‌ها بود تا بتوانند در مشاغل جدیدی جذب شوند که با خودروهای خودران ایجاد می شوند.

خودروهایی که به برخی از امکانات اتوماتیک مجهز هستند، در حال حاضر عرضه شده اند و بیش از ده‌ها خودروساز از جمله ب ام و، کیا، فولکس واگن و جنرال موتورز برای عرضه سریع‌تر خودروهای تمام اتوماتیک به بازار تا سال ۲۰۲۰، رقابت می کنند.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین