تور خارجی

قرارداد هواپیماساز ایتالیایی با ایران در آستانه نهایی شدن

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی ای تی آر مذاکرات تجاری با ایران ایر برای فروش حداقل ۲۰ هواپیما را تکمیل کرده است و انتظار دارد بزودی قراردادی در این خصوص امضا شود.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از کریستین شرر، مدیرعامل ای تی آر نوشت: این شرکت مذاکرات با ایران ایر را تکمیل کرده است و بزودی قراردادی را امضا می کند.

اظهارات شرر در واکنش به گزارشهای برخی از رسانه های داخلی صورت گرفت که اعلام کرده بودند ای تی آر امضای قرارداد را اعلام کرده است.

مقامات کشور در دسامبر اعلام کرده بودند قرارداد برای ۲۰ فروند هواپیمای توربوپراپ دو موتوره ۶۰۰-۷۲ ای تی آر نزدیک است.

ایران ایر و ای تی آر برای سفارش ۲۰ فروند از این مدل به ارزش ۵۴۰ میلیون یورو (۵۶۷ میلیون دلار) بر مبنای قیمت لیست اعلام شده و اختیار برای خرید ۲۰ فروند دیگر، ماه‌ها سرگرم مذاکره بوده اند.

بر اساس گزارش رویترز، توافق با ای تی آر پس از توافق با ایرباس و بوئینگ برای خرید حداقل ۱۸۰ فروند هواپیمای مسافربری صورت می گیرد. ایران ایر حدود ۴۰ سال است که یک هواپیمای ساخت شرکتهای غربی را به طور مستقیم خریداری نکرده است اما توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی این امکان را فراهم ساخت.

هر سه شرکت هواپیماسازی مجوز صادرات خزانه داری آمریکا را برای فروش هواپیما به ایران دریافت کرده اند که گام مورد نیاز برای شرکتهای اروپایی است زیرا همه شرکتهای هواپیماسازی غربی به قطعات ساخت آمریکا متکی هستند.

با این همه منابع صنعتی می گویند هر سه شرکت ممکن است به مجوزهای بیشتری نیاز داشته باشند یا برای تکمیل فروش، مجوز صادرات را تمدید کنند.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین