تور خارجی

ارتش عراق شهر تاریخی نمرود در استان نینوا را آزاد کرد

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی گسترده در استان نینوا امروز (یکشنبه) شهر تاریخی نمرود در این استان را آزاد کردند.13nov2016-2

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبدالامیر یار الله، فرمانده عملیات “به سوی تو می‌آییم ای نینوا” در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های لشکر نهم زرهی ارتش عراق شهر تاریخی نمرود در استان نینوا را آزاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن برافراشتند.

شهر باستانی نمرود مربوط به دوره تمدن آشوری است که در قرن ۱۳ قبل از میلاد ساخته شده است.

این شهر در کرانه رود دجله در مسافت ۳۰ کیلومتری جنوب موصل و یکی از اماکن تاریخی است که داعش آن را ویران کرده است. نیروهای عراقی از روز پنجشنبه پیشروی به سمت این شهر تاریخی را آغاز کردند. تروریست‌ها ساختمان‌ها و مجسمه نمرود را بعد از تسلط بر شهر بمب‌گذاری کردند.

نیروهای عراقی همچنین خسارت‌های زیادی را به تروریست‌های داعش وارد کردند. این نیروها پیش از این روستای النعمانیه در جنوب شهر نمرود واقع در شمال رود الزاب را آزاد کرده بودند.

نیروهای پلیس فدرال نیز در محور جنوب در حال پاکسازی روستاهای آزاد شده در این محور به منظور فراهم سازی شرایط حمله به فرودگاه موصل هستند.

ارتش عراق اخیرا در راستای نبرد نهایی برای آزادی شهر موصل، مرکز استان نینوا از چند محور وارد این شهر شدند و همچنان در حال تلاش برای رسیدن به مرکز شهر هستند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان