تور خارجی

سفارت آمریکا در افغانستان به طور موقت تعطیل شد

در پی حمله انتحاری به پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن ۴ تبعه آمریکایی شد، سفارت این کشور در کابل به طور موقت تعطیل شد.13nov2016-4

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه یو.اس.ای.تودی، سفارت آمریکا در کابل در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی حمله انتحاری در پایگاه هوایی آمریکا در بگرام این سفارتخانه خدمات روزانه خود را به طور موقت تعطیل می‌کند.

همچنین جان کری، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در صفحه فیس بوک سفارت این کشور  اعلام کرد: ماموریت ما در افغانستان با چنین اقداماتی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. به زودی مردم درک خواهند کرد که راه‌های بهتری برای حل تفاوت‌ها وجود دارد. به زودی جهان قادر خواهد بود که در مسیر بهتری، موثرتر از گذشته حرکت کند.

طالبان مسئولیت حمله انتحاری به پایگاه نظامی آمریکا در بگرام را بر عهده گرفت.

در همین راستا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیامی در توئیتر اعلام کرد: این حمله یک اقدام تلافی‌جویانه به دلیل حملات هوایی آمریکا در منطقه بود.

همچنین چند روز گذشته کنسولگری آلمان در مزار شریف افغانستان مورد هدف قرار گرفت و در این حمله ۶ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

حمله انتحاری به پایگاه هوایی بگرام درست چند روز پس از پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام گرفت.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان