تور خارجی

بازداشت یک گروهک تروریستی در روسیه که قصد حملات زنجیره‌ای داشتند

دستگاه امنیتی روسیه امروز (شنبه) از شناسایی و بازداشت اعضای یک گروه تروریستی خبر داد که برای اجرای زنجیره‌ای از حملات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در مسکو و سن‌پترزبورگ برنامه ریزی می‌کردند.12nov2016-3

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طبق گزارش دستگاه امنیتی روسیه، این گروه تروریستی متشکل از ۱۰ تکفیری از جمهوری‌های آسیای مرکزی بود که سلاح‌های خودکار و مسلسل و بمب‌هایی که در اختیار داشتند وتمامی اسلحه‌های آن‌ها مصادره شد.

این مرکز اعلام کرد که عملیات شناسایی و بازداشت با تلاش‌های مشترک نیروهای امنیتی و پلیس روسیه و با کمک شرکایی از تاجیکستان و قرقیزستان صورت گرفت.

براساس گزارشات تروریست‌ها برای انجام عملیاتشان در اماکن عمومی طرح ریزی کرده بودند تا جان بیشترین تعداد ممکن از مردم را بگیرند.

در حال حاضر بازجویی از بازداشت شدگان صورت می‌گیرد و آنها تاکید کردند که رابطه‌ای با سرکرده‌های داعش در منطقه خاورمیانه داشته‌اند.

سازمان امنیت دولتی روسیه تاکید کرد، این تروریستها سناریوی همانند حملات سال گذشته اروپا داشتند که بر این اساس در نظر داشتند همانند حملات پاریس، ابتدا در چند نقطه مرکزی شهر بمب گذاری کنند و سپس با سلاح‌های خودکار مردم را در مناطق شلوغ خیابان به گلوله ببندند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان