تور خارجی

برگزاری تظاهرات بزرگ ضد دولتی در سئول با درخواست کناره‌گیری رئیس‌جمهور

سئول، پایتخت کره جنوبی امروز شاهد تظاهرات بزرگ ده‌ها هزار نفری از مردم این کشور با درخواست برکناری رئیس جمهور است.12nov2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سومین تظاهرات علیه رئیس‌جمهور پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رسوایی سیاسی اخیرش است و پیش بینی می‌شود بزرگترین تظاهرات از هزاره دوم باشد.

معترضان که به گفته سازمان‌دهندگان تعدادشان به نیم میلیون تن می‌رسد در مرکز سئول تجمع کرده‌اند. اکثر آنها مردم عادی هستند که به همراه خانواده خود خیابان‌های اصلی شهر را پر کرده‌اند. دانشجویان، افرادی بر روی ویلچر نیز در میان تجمع کنندگان به چشم می‌خورند.

خبرگزاری یونهاپ تعداد معتراضان را ۸۵۰ هزار تن اعلام کرده است.

ده‌ها هزار پلیس ضد شورش در نقاط مختلف سئول، پایتخت کره جنوبی مستقر شده‌اند تا مانع از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به کاخ ریاست‌جمهوری شوند.

پارک گئون های درگیر یک جنجال سیاسی بر سر اثرگذاری یکی از دوستان نزدیکش در تصمیم‌گیری‌های دولتی است.

خانم پارک دو بار عذرخواهی کرده اما این عذرخواهی‌ها نتوانسته باعث آرام شدن اوضاع شود.

چوی سون شیل که برای ۴۰ سال دوست صمیمی رئیس‌جمهوری کره جنوبی بوده، متهم است مقادیر زیادی پول از شرکت‌های کره‌ای گرفته است.

چوی در حال حاضر به اتهام کلاهبرداری و سوء استفاده از قدرت در بازداشت است. همچنین شماری از مقام‌های دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی تحت بازجویی هستند.

چوی دختر رهبر یک فرقه مذهبی است که تا زمان مرگش راهنمای روحانی خانم پارک بود. در سال ۲۰۰۷، یک دیپلمات آمریکایی پدر خانم چوی را “راسپوتین کره‌” توصیف کرده و گفته بود او از نفوذش بر خانم پارک برای پیشبرد مقاصد سیاسی‌اش استفاده می‌کند.

پارک برای آرام کردن فضا به مجلس کره جنوبی که در اختیار مخالفان است اجازه داده تا نخست‌وزیر این کشور را تعیین کند اما مخالفان می‌گویند چنین اقدامی بدون انتقال شماری از مسئولیت‌ها به نخست‌وزیر “بی‌معنی” است.

سازمان دهندگان تظاهرات پیش بینی کردند نزدیک به ۵۰۰ هزار تن از سراسر کره جنوبی در این تظاهرات مشارکت کنند همزمان پلیس پیش بینی کرده که بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن در این تظاهرات حضور یابند.

با وجود خشم مردم از این رسوایی سیاسی احزاب اپوزیسیون فعلا دنبال استیضاح یا استعفای پارک گئون های نیستند؛ چرا که نگران این مساله هستند که این روند بر رقابت ریاست جمهوری سال جاری میلادی در کره جنوبی اثر بگذارد. آنها تهدید کردند اگر رئیس جمهوری کره جنوبی خودش را از امور دولتی دور نکند و از آن فاصله نگیرد کمپینی برای استعفایش به راه می‌اندازند.

راهپیمایی امروز مردم در سئول بزرگترین از راهپیمایی ۱۰ ژوئن ۲۰۰۸ علیه از سرگیری دولت برای افزایش واردات آمریکایی به کشور باشد که در آن ۸۰ هزار تن حضور یافتند.

پارک گئون های روز سه شنبه در تلاش برای ثبات وضعیتش اعلام کرد اجازه خواهد داد پارلمان نخست وزیر را تعیین کند اما احزاب اپوزیسیون گفتند که اظهارات وی بدون تعهدات خاص در مورد انتقال قدرت بی پایه و اساس است.

از زمان ریاست جمهوری پارک گئون های، تنها ۱۵ ماه باقی مانده است و اگر پیش از این مدت استعفا دهد انتخاباتی باید ظرف ۶۰ روز برگزار شود.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان