تور خارجی

خصوصی‌سازی بیکاری را کاهش داده است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید علیرغم انتقادهای بعضی افراد، خصوصی‌سازی نه تنها باعث بیکاری نشده بلکه به تعداد نیروهای انسانی واحدهایی که به صورت کنترلی واگذار شده‌اند، افزوده شده است.۳۱oct2016-1

به گزارش ایسنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی کیش گفت: سازمان خصوصی‌سازی با این واقعیت روبه‌رو بوده که به دلیل افزایش درآمدهای نفتی جایگاه دولت در اقتصاد از آنچه که باید در واقعیت رخ دهد فراتر رفته بود و این موضوع باعث شد تا در نهایت با تصویب و ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به واگذار کردن مدیریت شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: یک مثال معروف در فارسی داریم که می‌گوید چاقو هیچ‌وقت دسته خود را نمی‌برد، اما خصوصی‌سازی مانند چاقویی است که برخلاف این مثل قدیمی باید دسته خود را ببرد. هرچند که گفته می‌شود باید به عنوان بخش خصوصی از دولت در چارچوب‌های آن حرکت کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: زمان ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ شاید حضور بخش خصوصی در نیروگاه‌های برق رویا به نظر می‌رسید، در حالی که هم‌اکنون بخش خصوصی توانسته جایگاه مناسبی را در این بخش به دست آورد و امروز امور مدیریتی تعداد زیادی از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی نیز به بخش خصوصی سپرده شده است.

پوری‌حسینی اظهار کرد: همچنین در پروسه وزارت راه، شهرسازی و کشاورزی نیز راه‌های جدیدی برای خصوصی‌سازی پیدا شده و هرآنچه که خصوصی‌سازی با حرکت بیشتری به جلو رود می‌تواند جلوه بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشد و مشکلات موجود را به بهترین شکل حل کند.

وی اظهار کرد: بعضی‌ها می‌گویند فرآیند خصوصی‌سازی باعث افزایش بیکاری شده است، اما بر اساس بررسی‌ها آنچه از دارایی‌هایی که به صورت کنترلی تا پایان سال ۱۳۹۴ واگذار شده با رشد ۳۰ درصدی نیروی انسانی روبه‌رو بوده است. این در حالی است که سازمان خصوصی‌سازی پیش از واگذاری این واحدها شاهد ناملایمات مدیریتی و حتی عدم توانایی برای پرداخت حقوق کارکنان این واحدها بود. در حالی که پس از خصوصی‌سازی این واحدها فرآیند مدیریت به شیوه بسیار بهتری اداره شده که نویدبخش روی کار آمدن بخش خصوصی توانمند به منظور شفافیت و پویایی بیشتر در اقتصاد کشور است.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین