تور خارجی

تهدید دیپلمات‌های روس در آمریکا در صورت پیگیری نظارت بر انتخابات

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیپلمات‌های روس در آمریکا از سوی مقام‌های این کشور تهدید شده‌اند که اگر تلاش کنند تا بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظارت داشته باشند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: ما درخواستی به وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر سال جاری میلادی ارسال نکرده‌ایم. براساس وظایف دیپلماتیک خود عمل می‌کنیم. ما برای آشنایی با روند انتخاباتی آمریکا اقداماتی را انجام داده‌ایم و به برخی از حوزه‌های محلی رای گیری رفتیم اما واکنش‌های منفی دریافت کردیم. دیپلمات‌ها حتی تهدید شدند که اگر بخواهند بر روند انتخابات آمریکا نظارت کنند پیگرد قانونی علیه‌شان صادر می‌شود.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ایالات تگزاس، اوکلاهاما و لوییزیانا از جانب روسیه درخواست‌هایی برای آشنایی و نظارت بر روند انتخابات آمریکا دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که مسکو به عنوان بخشی از هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌تواند بر رای گیری در آمریکا نظارت داشته باشد. مسکو تاکنون درخواستی در این رابطه ارسال نکرده است و نگرانی خود را بابت عملکرد این سازمان ابراز داشته است.

وی ادامه داد:‌ حقیقت این است که روسیه به دنبال همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر روند انتخابات آمریکا نیست.

این درحالیست که سفارت روسیه در واشنگتن گفته که براساس کنوانسیون وین مربوط به روابط دیپلماتیک مصوب سال ۱۹۶۱، چنین اقدامات نظارتی عملکرد عادی از سوی هیاتی دیپلماتیک محسوب می‌شود و واشنگتن از روشی غیردوستانه برای جلوگیری از تمایل روسیه در انجام این کار استفاده می‌کند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا مدت‌هاست که هیچ ناظر بین‌المللی را برای نظارت بر انتخاباتش دعوت نکرده است. در حقیقت هیاتی دعوت نشده است.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان