تور خارجی

شمار مسافران هوایی به ۷.۲ میلیارد نفر افزایش می‌یابد

طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، شمار مسافران هوایی تا ۲۰ سال آینده دو برابر شده و به ۷.۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۳۵ می رسد.

به گزارش ایسنا، رقم مورد پیش بینی یاتا نزدیک به دو برابر شمار کنونی مسافران هوایی است که به ۳.۸ میلیارد نفر می رسد. ۱۸oct2016-8

پیش بینی‌های این گروه بر مبنای نرخ رشد مرکب سالانه ۳.۷ درصدی است. یاتا در گزارش اخیرش اعلام کرده است پیش بینی برای رشد مسافر تایید می کند که بیشترین تقاضا برای سفرهای هوایی در منطقه آسیا اقیانوسیه خواهد بود. انتظار می رود این منطقه منبع نیمی از مسافران جدید در ظرف ۲۰ سال آینده باشد.

هند در سال ۲۰۲۶ جای انگلیس را در رتبه سوم می گیرد در حالیکه اندونزی با کنار زدن ایتالیا وارد ۱۰ بازار بزرگ سفرهای هوایی می شود.

رشد سفرهای هوایی به میزان فزاینده ای از سوی بازارهای در حال توسعه هدایت خواهد شد. طی یک دهه اخیر، سهم جهان در حال توسعه از ترافیک سفرهای هوایی از ۲۴ درصد، به حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و این روند ادامه دارد.

بر اساس گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، بعضی از پیش بینی‌های یاتا شگفت انگیز هستند. شمار مسافران هوایی در چین طی ۲۰ سال آینده به میزان ۸۱۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرده و کل ترافیک سوارهای هوایی به ۱.۳ میلیارد نفر در سال می رسد.

یاتا پیش بینی کرد که چین تا سال ۲۰۲۹ در شمار مسافران هوایی از آمریکا که در حال حاضر بزرگترین بازار هوایی جهان است، سبقت می گیرد.

طبق پیش بینی یاتا، شمار مسافران هوایی در آمریکا به میزان ۴۸۴ میلیون نفر تا ۲۰ سال آینده رشد می‌کند و به ۱.۱ میلیارد نفر می رسد.

انتظار می رود هند تا سال ۲۰۳۵ سومین بازار بزرگ جهان باشد و ترافیک مسافران هوایی در این کشور به میزان ۳۲۲ میلیون نفر رشد کند.

در حالیکه پیش بینی می شود اروپا پایین‌ترین نرخ رشد را در میان همه بازارهای بزرگ داشته باشد اما یاتا انتظار دارد شمار مسافران هوایی این منطقه در ۲۰ سال آینده، ۵۷۰ میلیون نفر رشد کند و ترافیک سالانه آن به ۱.۵ میلیارد مسافر برسد.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین