تور خارجی

انتقاد وزیر کشور اوکراین از مواضع فرانسوا اولاند

وزیر کشور اوکراین با اشاره به بیانیه اخیر رئیس جمهور فرانسه درمورد توقف درگیری‌ها در مناطق شرقی کشورش، از این مواضع وی انتقاد کرد.12oct2016-4

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا اظهار کرده بود که کی‌یف باید مسئولیت اصلاحات در این کشور را برعهده گرفته و همچنین مفاد توافق صلح مینسک را که شامل برگزاری انتخابات در شرق اوکراین می‌شود اجرا کند.

در واکنش به این اظهارات، آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین با انتشار نوشته‌ای بر روی صفحه فیسبوک خود اظهار کرد: رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی اخیر خود مسائلی را مطرح کرد که برای اوکراین کاملا غیرقابل قبول است. اولاند خواهان آن شده که اول انتخابات در دونباس برگزار شود و بعد از آن خروج نیروهای اشغالگر روسیی و بازگشت کنترل اوکراین بر مرزها اتفاق بیافتد. او می‌خواهد  انتخابات بلافاصله پس از آتش‌بس و جداسازی نیروها صورت بگیرد.

آواکوف در ادامه نوشته خود آورده است: این سیاستمدار فرانسوی نباید در مورد این توافق چنین نظراتی را مطرح کند. چرا که چنین نظراتی به کلی برای هر اوکراینی واقعی غیرقابل قبول است.

کی‌یف عملیات نظامی ویژه‌ای را در جنوب شرق این کشور در آوریل ۲۰۱۴ آغاز کرد؛ زمانی که ساکنان محلی این منطقه از پذیرش دولت جدید اوکراین که پس از کودتا روی کار آمد خودداری کردند.

در فوریه سال ۲۰۱۵ یک توافق صلح از سوی چهار کشور فرمت نرماندی، شامل روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در مینسک بلاروس به امضا رسید که در آن مقرر شد با هدف تمرکز زدایی از قدرت در اوکراین اصلاحاتی در این کشور صورت گرفته و انتخابات محلی در دونباس برگزار شود.

براساس این توافق مناطق جدا شده دونتسک و لوهانسک پذیرفتند تا انتخابات محلی خود را تا سال ۲۰۱۶ به تعویق بیاندازند. پیش از برگزاری انتخابات در این مناطق مقامات اوکراینی باید تمامی مفاد توافق مینسک را محقق کنند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان