تور خارجی

نخست وزیر مجارستان پیگیر ممنوعیت ورود ۱۳۰۰ مهاجر

نخست‌وزیر مجارستان امروز (دوشنبه) متمم‌های قانون اساسی را با هدف مسدود کردن برنامه اسکان مهاجران در کشورش به مجمع ملی ارائه خواهد داد.10oct2016-3

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این متمم‌ها با هدف بیان کردن عقیده شهروندان مجارستانی که از سیاست «مهاجرت صفر» ویکتور اوربان، نخست وزیر کشورشان حمایت می‌کنند، تهیه شده‌اند. این در حالی است که تعداد شرکت‌کنندگان در رفراندوم اسکان مجدد مهاجران اتحادیه اروپا که دوم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شده بود، بسیار اندک بود.

میزان مشارکت در این رفراندوم ۳۸ درصد بود که نسبت به ۵۰ درصد آستانه لازم برای تایید این رای، کمتر بود. با این حال ۳.۱ میلیون مجارستانی که رای خود را در این رفراندوم به صندوق‌ها انداختند و ۹۸ درصد از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دادند، گفتند مخالف سیستم اسکان مهاجران هستند.

اوربان و حامیانش برای حفظ فرهنگ و هویت این کشور از نفوذ ۱۳۰۰ مهاجر و آواره که اتحادیه اروپا قصد دارد آنها را در مجارستان اسکان دهد، مبارزه می‌کنند. در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلاد کمیسیون اروپا برنامه‌ای را برای اسکان ۱۶۰ هزار مهاجر در سراسر اتحادیه اروپا اعلام کرد که بر مبنای مساحت هر کشور، جمعیتش و پارامترهای اجتماعی و اقتصادی تهیه شده بود. بر اساس این برنامه، مجارستان باید حدود ۱۳۰۰ مهاجر را بپذیرد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان