تور خارجی

۸۵ درصد اشتغال متعلق به بنگاههای کوچک و متوسط است

معاون وزیر کار از ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار تا پایان سال خبر داده و می‌گوید: از آنجا که بخش قابل توجهی از اشتغال ایجاد شده متعلق به بنگاههای کوچک و متوسط است باید تمرکز خود را بر توسعه این بنگاهها بگذاریم و از ظرفیت بالای آنها در جهت اشتغالزایی استفاده کنیم.۱۰oct2016-5

عیسی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورود دولت به سیاستگذاری حوزه اشتغال در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال است و با توجه به اینکه در حال حاضر با فقدان نظام جامع اطلاعات بازار کار روبه رو هستیم تلاش می‌کنیم که تا پایان سال اولین نسخه این نظام جامع اطلاعاتی را رونمایی کنیم تا صرفنظر از تجربیات سایر کشورها یک نظام جامع در جهت سیاستگذاری‌های معطوف به اشتغال داشته باشیم.

وی درباره محاسبه نرخ بیکاری بر مبنای یک ساعت کار در هفته، توضیح داد: آنچه مسلم است در محاسبات آماری از تعاریف و استانداردهای بین المللی تبعیت می‌کنیم و به دنبال تعریف حداقل یک ساعت کار در هفته در محاسبه بیکاری، شرط پوشش معیشت فرد هم مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته منصوری، مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری مرکز آمار ایران است که در استخراج آمار بیکاری از ابزارهای مکملی همچون داده‌های سازمان تامین اجتماعی، افراد بیمه شده و گزارشهای میدانی استفاده می‌کند.

معاون اشتغال وزیر کار در ادامه طرح ” تکاپو و حرکت” را دو طرح ارزشمند و مهم وزارت کار در راستای اشتغالزایی دانست و گفت: وزارت کار با جدیت در حال پیگیری و اجرایی کردن این طرح‌ها است و درصدد شناسایی مزیتهای منطقه‌ای هر استان است تا به تناسب این مزیتها، برنامه‌ریزی شایسته برای ایجاد اشتغال صورت گیرد.

وی افزود: همچنین تعداد بیکاران هر منطقه بر اساس مهارتها، شایستگی‌ها و میزان تحصیل افراد بررسی و بر اساس جمعیت بیکاران و مزیتهای استانی، شغل تغریف می‌شود.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال بیش از ۸۵ درصد اشتغال کشور را در بنگاههای خرد و کوچک و متوسط دانست و افزود: برای توسعه اشتغال در کشور باید تمرکز خود را بر بنگاههای خرد و کوچک و متوسط بگذاریم و یک برنامه مدون در اختیار داشته باشیم.

به اعتقاد وی اشتغالی که با وام شروع شود پایداری لازم را ندارد و دادن وام به واحدهای مشکل‌دار نیز نمی‌تواند به کاهش مشکلات آنها کمک کند چون عمده مشکلات واحدها صرفا نبود پول نیست.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین