تور خارجی

ارزانی ۳۰ هزار تومانی سکه و ادامه کاهش قیمت

بازار سکه در هفته گذشته با بیشترین کاهش قیمت در ماه‌های اخیر همراه شد؛ به طوری که نرخ سکه تمام با افت ۳۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد که انتظار می‌رود باتوجه به ایام عزاداری حسینی، روند کاهشی قیمت ادامه یابد.۸oct2016-6

به گزارش ایسنا، نرخ سکه در هفته گذشته با تحولات زیادی روبرو شد و یکی از پر نوسان ترین روزهای خود را جهت کاهش قیمت در سال جاری پشت سر گذاشت.

سکه تمام طرح جدید در ماه‌های اخیر با ثبات نسبی همراه بود و نوسان چندانی را به خود ندید و در هفته گذشته با افت محسوسی مواجه شد و در این مدت بیش از ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

سکه تمام طرح جدید در شروع هفته گذشته با نرخ یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان در بازار عرضه شد. این سکه در میانه هفته با افت یکباره به یک میلیون و ۹۰ هزار تومان کاهش یافت و ادامه این روند نزولی با شیبی تند در آخرین روز هفته قبل به یک میلیون و ۸۳ هزار تومان رسید تا دست کم در ماه‌های اخیر افت قیمتی بی سابقه پیدا کرده باشد.

همچنین نیم سکه در اولین روز هفته گذشته ۵۶۶ هزار تومان در بازار عرضه شد. در میانه‌های هفته این نوع سکه به ۵۵۲ هزار تومان رسید و در انتهای هفه با ادامه این حرکت نزولی به ۵۴۶ هزار تومان کاهش یافت تا در مجموع این نوع سکه در هفته‌ای که گذشت ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کند.

در میان سایر سکه‌ها، ربع سکه در این بازه زمانی با ۹۰۰۰ تومان کاهش قیمت همراه شد. این نوع سکه در نخستین روز هفته قبل ۲۸۶ هزار تومان در بازار آزاد مشاهده شد و در ادامه هفته به ۲۹۰ هزار تومان و در آخرین روز هفته به ۲۸۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه گرمی درهفته اخیر از نرخ ۱۸۷ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۸۰ هزار تومان در آخر هفته رسید.

البته افت قیمت سکه و طلا به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا بوده است، چراکه در بازار جهانی قیمت طلا با بیشترین میزان کاهش طی هفت ماه اخیر همراه شده است. علاوه بر این، با توجه به همزمانی با ایام محرم و صفر انتظار کاهش قیمت در مورد سکه وجود داشت اما به طور موازی این موضوع با کاهش قیمت طلای جهانی همراه شد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، علت کاهش شدید قیمت طلای جهانی، بالا رفتن ارزش سهام و نرخ برابری دلار و نیز افزایش میزان عرضه در بازارهای جهانی است.

در هفته جاری نیز با توجه به اینکه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، قطعا با کاهش میزان تقاضا در بازار داخلی همراه خواهیم بود که این مسئله در قیمت‌ها اثرگذار است.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین