تور خارجی

“دبیرکل منتخب سازمان ملل دوست صمیمی اسرائیل است”

مسئولان رژیم صهیونیستی فاش کردند که آنتونیو گوتیرس، نخست وزیر سابق پرتغال که شورای امنیت او را به عنوان جانشین بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل انتخاب کرده، دوست صمیمی این رژیم است.6oct2016-3

به گزارش ایسنا، اعضای شورای امنیت در نشست خود آنتونیو گوتیرس را رسما به عنوان جانشین دبیرکل سازمان ملل انتخاب کردند و قرار است نام او به عنوان جانشین بان کی‌مون به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود. بان کی‌مون نیز از اینکه گوتیرس جانشین او شود ابراز خرسندی کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شماری از مسئولان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان اورشلیم پست اعلام کردند که گوتیرس یکی از نزدیک‌ترین دوستان شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی و ایهود باراک، نخست وزیر سابق این رژیم است و در سال ۱۹۹۳ نیز به عنوان دبیرکل حزب سوسیالیست پرتغال به فلسطین اشغالی سفر کرده و با پرز نیز دیدار کرده بود. وی از همان زمان روابط دوستانه و نزدیکی هم با پرز و هم با ایهود باراک داشته است.

“ماشیه هاریش” وزیر سابق صهیونیستی که قبلا با گوتیرس دیدار کرده است، می‌گوید که او به جریان چپ گرای تندرو اروپا وابسته نیست و هرگز دیده نشده که علیه رژیم صهیونیستی موضعی اتخاذ کند. وی تصریح کرد که او به نسبت بان کی‌مون مواضع عادلانه‌تر و منصفانه‌تری در رابطه با رژیم صهیونیستی دارد.

ایهود باراک نیز در جریان سفر به نیویورک در ۲۰ ماه سپتامبر گذشته با گوتیرس دیدار کرده بود و تصویری را نیز همراه با او در صفحه شخصی خود در سایت تویتر منتشر کرده بود.

باراک در گفت‌وگو با رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اظهار داشت که گوتیرس قبلا کمک‌های زیادی به رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا و اتحادیه جهانی سوسیالیست‌ها کرده است.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان