تور خارجی

سرشماری نفوس و مسکن ربطی به پرداخت یارانه‌ها ندارد

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: سرشماری نفوس و مسکن ربطی به پرداخت یارانه ها ندارد و اطلاعات در اختیار هیچ حزب، جناح و گروه سیاسی قرار نخواهد.۳oct2016-6

به گزارش ایسنا، محمد صادق علی‌پور روز دوشنبه در جلسه مشترک اداری فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مجتمع آموزشی عمار، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی عنوان کرد:امنیت و آرامش عامل مهمی در توسعه به شمار می رود همان طور که طبق تاکیدات رهبرمعظم انقلاب نیز وجود آمار دقیق و سالم عاملی مهم در توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران افزود: آمار نقش مهمی در برنامه ریزی های کشور دارد و در سطح کلان با آمارهای دقیق می توان راهبردی اساسی در جهت توسعه و پیشرفت و تعالی به دست آورد.

وی تصریح کرد:در دوره های قبلی سرشماری به صورت سنتی و ۱۰ سال یک بار انجام می شد اما در دو دهه اخیر پنج سال یک بار تغییر یافت و در سرشماری امسال نیز به صورت اینترنتی انجام می شود که تحولی بزرگ به شمار می رود.

علی پور خاطرنشان کرد:در آخرین آمارگیری تعداد ۱۱۰ هزار نفر نیروی اجرایی حضور داشتند اما با توجه به الکترونیکی شدن آمار این تعداد به ۴۰ هزار نفر رسیده که ۲۵ هزار نفر آن ها مامور سرشماری هستند.

وی بیان کرد: حذف کاغذ از سرشماری یکی از تحولات بزرگ است و ماموران سرشماری با تبلت درب منازل حضور می یابند.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران بیان کرد:استان قم تاکنون ۳۷/۵ درصد از اطلاعات را اینترنتی ثبت کرده که جزء استان های میانه است که از میان آنها سمنان و بوشهر ۱۳ درصد از اطلاعات را از طریق اینترنت ثبت کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر سرشماری نفوس و مسکن در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است و مردم در این باره مطمن باشند که اطلاعات در اختیار هیچ حزب و جناح و گروه سیاسی قرار نخواهد گرفت و آمار نفوس و مسکن ربطی به یارانه ها ندارد.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین