تور خارجی

یک ساعت خاموشی در اردن در اعتراض به توافق گازی با اسرائیل

معترضان اردنی در امان و دیگر استان‌های این کشور در اعتراض به قرارداد گازی میان اردن و رژیم صهیونیستی به مدت یک ساعت چراغ‌های منازل و مراکز تجاری را خاموش کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یکشنبه شب تاریکی  هزاران منزل در بخش‌های مختلف امان و دیگر استان‌های اردن را فرا گرفت. معترضان اردنی در محکومیت قرارداد گاز میان این کشور و اسرائیل تمامی چراغ‌ها و لامپ‌های منازل و مراکز تجاری را خاموش کردند.4oct2016-1

اخیرا اردن و اسرائیل قراردادی را درباره واردات گاز از اسرائیل امضا کردند. هر چند که اردنی‌ها با برگزاری تظاهرات در استان‌های مختلف با این قرارداد مخالفت کردند اما محمد المؤمنی، وزیر مشاور در امور رسانه اردن اعلام کرد که این قرارداد سالانه ۶۰۰ میلیون دلار را برای اردن فراهم می‌کند.

وی گفت: توافق گاز با اسرائیل یکی از گزینه‌های اردن برای اجرای استراتژی خود درباره تنوع در منابع انرژی است و اردن را به اسرائیل وابسته نخواهد کرد.

المؤمنی گفت که قطع گاز مصر موجب از دست رفتن خزانه کل شد که مجموع آن شش میلیارد دلار بود.

صادرات گاز مصر به اردن بعد از آن متوقف شد که خطوط گاز مصر در سیناء در معرض حملات مسلحانه قرار گرفت.

حزب “جبهه کار اسلامی”، شاخه سیاسی اخوان المسلمین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پافشاری دولت اردن بر خرید گاز از رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست؛ چرا که می‌داند این کالا از سواحل غصب شده فلسطین سرقت شده است.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان