تور خارجی

نواز شریف: کشمیر بخش جدایی‌ناپذیر پاکستان است و به حمایت از آن ادامه می‌دهیم

همزمان با بالاگرفتن ناآرامی‌ها در کشمیر تحت کنترل هند، نخست وزیر پاکستان تاکید کرد، کشمیر بخش جدایی ناپذیر پاکستان است و اسلام‌آباد به مبارزات خود برای آزادی این منطقه ادامه خواهد داد.4oct2016-2

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، مسئولان پاکستانی تاکید کردند که مبارزات برای آزادی در کشمیر تحت کنترل هلند حمایت می‌کنند.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در نشست احزاب این کشور که در اسلام آباد برگزار شد گفت: پاکستان و کشمیر جدایی ناپذیر هستند. ما به حمایت از تلاش‌های آزادی خواهانه در این منطقه ادامه خواهیم داد.

در همین حال طلال چودری، معاون نواز شریف نیز در تلویزیون ملی پاکستان گفت: نشست تمام احزاب قصد دارد به جهان پیغام دهد که ما علی رغم اختلافات سیاسی که داریم در برابر هر تهدیدی علیه پاکستان، متحد و یکی هستیم.

احزاب پاکستانی همچنین از سازمان ملل خواستند یک تیم حقیقت یاب اعزام کند تا درباره وضعیت کشمیر که هفته‌هاست دچار بی‌ثباتی وناآرامی شده تحقیق کند.

این اطلاعیه همزمان با آن صادر شد که نیروهای هند و پاکستان به دنبال حمله به یکی از پایگاه‌های ارتش هند در کشمیر، مدتی است در سراسر مرز با هم درگیری شده‌اند. دهلی نو و اسلام آباد هردو مدعی هستند که به تیراندازی‌های بی‌دلیل از طرف مقابل پاسخ داده‌اند.

در همین حال مقامات ایالت جامو و کشمیر در هند دستور دادند تا روزنامه انگلیسی زبان “کشمیر ریدر” توقیف شود. این حکم توسط قاضی بخش سرینگر، مرکز جامو و کشمیر صادر شد.

در این حکم آمده است: براساس اسناد و مدارک معتبر مشخص شد که روزنامه “کشمیر ریدر” که در داخل حوزه قضایی منطقه سرینگر چاپ می‌شد، شامل مطالبی بوده که قصد تحریک به اقدامات خشونت آمیز و بر هم زدن صلح و آرامش را داشت. گزارشات این روزنامه می‌تواند منجر به مشکلاتی در  ایالت و به ویژه در سرینگر شود در نتیجه برای جلوگیری از بر هم خوردن آرامش عمومی لازم و مناسب است که اقدامات پیشگیرانه ضروری انجام شود. عدم پیروی و تبعیت باعث شد مقامات این روزنامه و اموالش را توقیف کنند.

حلال میر، سردبیر روزنامه “کشمیر ریدر” در واکنش به این اقدام گفت: دولت اول باید به ما بگوید که چطور خشونت را تحریک می‌کنیم اما آن‌ها تنها گفتند که تا دستورات بعدی روزنامه ما توقیف می‌شود. در نتیجه آن‌ها خودشان می‌توانند این حکم را باطل کنند. قطعا ما این ممنوعیت را به چالش خواهیم کشید اما باید بفهمیم که از چه طریقی باید این کار را انجام دهیم.

در همین حال وب سایت “کشمیر دیسپچ” این رویداد را سیاه‌ترین و تاریک‌ترین فصل در تاریخ آزادی مطبوعاتی در منطقه دانست.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان